صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

وضعیت وخیم حقوق بشر در عربستان و بحرین/آمریکا هم ریاض و منامه را به باد انتقاد گرفت

۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۳۹۵۹۸
وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا طی گزارشی به سرکوب شیعیان در عربستان و بحرین اذعان کرده و از مقامات این دو کشور خواستار پایان دادن به این تبعیض شد.

به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از پایگاه خبری «میرور»، «رکس تیلرسون» در گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا درباره آزادی مذهبی درکشورها مقامات عربستان و بحرین را به دلیل اقدامات تبعیض‌آمیز علیه شیعیان مورد انتقاد قرار داد.

در بخش مربوط به بحرین این گزارش آمده است: مقامات بحرین باید تبعیض علیه شیعیان که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، متوقف کنند.

این گزارش در ادامه می‎افزاید: در کشور بحرین، دولت همچنان به بازجویی، بازداشت و دستگیری روحانیون شیعه، اعضای جامعه و گروه‌های مخالف سیاسی ادامه می‌دهد.

تیلرسون گفت: اعضای جامعه شیعیان در بحرین به طور مداوم گزارش‌هایی درباره تبعیض علیه شیعیان از سوی دولت در زمینه اشتغال، آموزش و پرورش و سیستم قضایی منتشر می‌کنند.

در این گزارش وزارت خارجه آمریکا به اقدامات تبعیض‌آمیز مقامات سعودی علیه شیعیان این کشور نیز اشاره و این اقدامات مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

تیلرسون ضمن اذعان به این اقدامات مقامات سعودی گفت: ما نگران آزادی مذهبی در عربستان هستیم، عربستان حق گروه‌های غیرمسلمان را در زمینه انجام امور مذهبی به رسمیت نمی‌شناسد و از اقداماتی مانند زندان و جریمه مالی علیه آنان استفاده می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از حملات سعودی‌ها به شیعیان از مقامات این کشور خواستار آزادی مذهبی شده است.

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *