صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

هکر‌ها بلندگوی اکو را تبدیل به میکروفون جاسوسی کردند

۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۲۴
کد خبر: ۳۳۵۰۱۲
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
با هک شدن بلندگوی هوشمند اکوی شرکت آمازون هکر‌ها این بلندگو را به میکروفونی برای ضبط اصوات محیطی و جاسوسی از کاربران مبدل کردند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ورج، البته برای موفق بودن این حمله دسترسی فیزیکی به بلندگو ضروری است و لذا امکان این نوع سوءاستفاده از راه دور وجود ندارد.

از سوی دیگر این روش هک تنها برروی بلندگوی‌های قدیمی شرکت آمازون قابل اعمال است و بلندگو‌های جدیدی که امسال توسط آمازون ساخته شده اند قابل هک و نفوذ نیستند.

علیرغم همه این چالش‌ها در صورت موفقیت آمیز بودن این حملات، هکر‌ها می‌توانند اکو را به یک بلندگوی زنده مبدل کنند و صدای محیط اطراف را به طور زنده دریافت و ضبط کنند. همچنین از این طریق می‌توان اطلاعات خصوصی مربوط به نحوه استفاده کاربران از اکو را جمع آوری و برای هکر‌ها ارسال کرد.

مارک بارنرز که این کار را انجام داده می‌گوید تنها کافیست که کارت اس دی دستکاری شده را وارد اکو کرد و میان افزار آن را بوت کرد تا سپس این بلندگو هک و داده‌های آن سرقت شود.

آمازون در واکنش اعلام کرده که از این موضوع آگاه شده و در حال بررسی موضوع به منظور حفاظت از امنیت کاربران خود است. همچنین این شرکت از کاربران خواسته با مراجعه به یک نمایندگی معتبر میان افزار اکو را به روز کنند.


 
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
منبع: فارس


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *