صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

توصیه‌های بهداشتی ویژه حجاج

۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۱۱
کد خبر: ۳۳۴۶۳۸
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان همدان گفت: با توجه به اینکه در مراسم معنوی حج از کشور‌های مختلف می‌آیند بنابراین در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی احتمال انتقال هرگونه بیماری وجود دارد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان همدان گفت: با توجه به اینکه در مراسم معنوی حج از کشور‌های مختلف می‌آیند بنابراین در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی احتمال انتقال هرگونه بیماری وجود دارد.
 
جلال‌الدین بطحایی اظهار کرد: لازم است حجاج به طور مرتب دست‌های خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشویند به طوریکه تمامی نواحی دست‌ها و ناخن‌ها هم شسته شود.

وی با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی برای همه مسافران سرزمین وحی ضروری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حجاج از کشور‌های مختلف می‌آیند بنابراین باید در اماکن عمومی که افراد سرفه می‌کنند از آن‌ها فاصله بگیرند.

بطحایی به حجاج توصیه کرد: به هیچ عنوان از غذا‌های بیرونی و خارج از سیستم کاروان استفاده نکید و پیش از خوردن هر نوع میوه‌ای حتما باید آن را بشویید.

وی از حجاج خواست تا از لیوان‌های مخصوص به خود استفاده کنند و به غیر از آب زم‌زم و آب‌های بسته‌بندی شده از سایر آب‌ها ننوشند.

وی افزود: در صورتی‌که هر یک از حجاج دچار سرفه و یا احساس سرماخوردگی شدند، باید به پزشکان کاروان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی ماسک معمولی همراه خود داشته باشند تا در مناطق شلوغ و پرازدیاد از آن استفاده کنند.

بطحایی تأکید کرد: هنگام ورود به کشور نیز اگر حجاج احساس بیماری و یا سرماخوردگی داشتند، باید حتما به پزشکان اطلاع دهند تا موجب انتقال بیماری به افراد دیگر نشوند.
 
 
 
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 
منبع: ایسنا
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *