صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تحصیل ۸۰ هزار طلبه در حوزه های علمیه خواهران/ 600 کرسی آزاد اندیشی برگزار شد

۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۳۲۸۸۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تمامی آموزش‌هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران به طلاب ارائه ‌می‌شود باید مقدمه‌ای برای تقویت بنیه علمی طلاب باشد.

به گزارش گروه جامعه ،حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی در دومین نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر حوزه‌های علمیه خواهران بخواهد در عرصه‌های مختلف مانند مدیریت، پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی اثرگذار باشد باید توان تولید علم در طلاب تقویت شود.

وی با بیان اینکه تمام حرکت‌ها و فعالیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران در حال انجام است باید نتیجه داشته باشد، افزود: تمامی آموزش‌هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران به طلاب ارائه ‌می‌شود باید مقدمه‌ای برای تقویت بنیه علمی طلاب باشد.

وی ادامه داد: بنیه علمی طلاب در حوزه‌های علمیه خواهران باید تقویت شود و تقویت بنیه علمی منوط به تقویت فعالیت‌های پژوهشی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: در حال حاضر ۸۰ هزار طلبه خواهر در ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته نیز در حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد که این تعداد نیروی انسانی باید سهم بسیار زیادی در تولید علوم اسلامی انسانی داشته باشند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های علمیه خواهران مقدمات را برای طلاب خواهر فراهم کردیم و امیدواریم که طلاب با تقویت بنیه‌ علمی خود این مقدمات را به نتیجه برسانند.

وی گفت: در هفته عفاف و حجاب در سراسر کشور صدها نشست پیرامون موضوع عفاف و حجاب برگزار شد و این در حالی است که در فصل تعطیلی مدارس علمیه خواهران هستیم و من اعتقاد دارم که این یک انفجار کار فرهنگی بود که در حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در ماه رمضان سال جاری بیش از ۴۰هزار نشست قرانی توسط حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است و این نشان دهنده این است که حوزه‌های علمیه خواهران در بخش‌های مختلف در حال فعالیت است.

جمشیدی با تاکید بر اهمیت حضور و فعالیت موثر طلاب در فضای مجازی خاطرنشان کرد: سرعت فراگیر شدن فضای مجازی در کشور بسیار زیاد است و اگر برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت نگیرد، عقب خواهیم ماند البته در حال حاضر حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی پیشتاز است.

وی اظهار داشت: برگزاری  ۳۰۰ دوره داوطلبانه آموزش فضای مجازی در مدارس علمیه خواهران از جمله اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی است و همچنین در سه سال گذشته تعداد خواهران طلبه وبلاگ‌نویس از ۳هزار نفر به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح نمود: طرح و برنامه ما برای طلاب خواهر این است که از ابتدای حضور و نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه خواهران تا مراحل پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، با فضای مجازی در ارتباط باشند تا علاوه بر کسب توانایی و فعالیت موثر در فضای مجازی به تبلیغ معارف ناب اسلام بپردازند و راه‌اندازی شبکه کوثرنت نیز در همین راستا بوده است.

جمشیدی عنوان کرد: بیش از ۶۰۰ کرسی آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران در دو سال گذشته برگزار شده است.

وی اظهار داشت: هیچ نهادی در کشور به اندازه حوزه‌های علمیه خواهران از نظر کیفی و از نظر کمی در بحث برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی موفق نبوده است و امیدواریم به زودی شاهد برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی در حوزه‌های علمیه خواهران باشیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *