صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

سران "دولت وحدت ملی افغانستان "بر برگزاری انتخابات شفاف تأکید کردند

۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۱
کد خبر: ۳۲۹۸۸۴
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
سران دولت وحدت ملی افغانستان در جلسه‌ای با مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات خواستار برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل جلسه‌ای با هدف گفتگو درباره مسایل انتخابات آینده افغانستان، با ریاست محمداشرف غنی رییس جمهور افغانستان و حضور شماری از مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات و نمایندگان کشور‌های مختلف در ارگ برگزار شد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در این مراسم گفت: مشورت‌ها با نهاد‌ها و اقشار مختلف مردم باید صورت‌گیرد و مردم در جریان اقدامات کمیسیون مستقل انتخابات قرار گیرند.

وی بر روند مشورت‌های طولانی مدت و حرفه‌ای تأکید و افزود: کمک‌های جامعه جهانی برای برگزاری انتخابات به طور شفاف آن به‌مصرف برسد و این کمک‌ها از پروسه‌های قبول شده تدارکاتی نیز عبور می‌کند.

رییس جمهور افغانستان در مورد استخدام کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات گفت که باید استخدام‌ها با شفافیت و به طور واضح انجام پذیرد.

غنی گفت: هدف اصلی ما برگزاری انتخابات شفاف می‌باشد و کمیسیون مستقل انتخابات در رابطه به تقویم انتخاباتی، دارای صلاحیت و تصمیم‌گیری مستقل است.

وی از نمایندگان کشور‌های کمک‌کننده خواست تا از پروسه کمک‌هایشان نظارت همه‌جانبه نمایند و افزود: مشکلات و موانع برای برگزاری انتخابات بررسی می‌گردد تا در هماهنگی با شرکای بین‌المللی، اقدامات عملی و همه جانبه در دست گرفته شود.

در این جلسه، برخی نمایندگان کشور‌های کمک‌کننده در صحبت‌هایشان، از اعلام تقویم برگزاری انتخابات استقبال کردند و بر همکاری‌هایشان دراین راستا اطمینان و بر برگزاری انتخابات شفاف و به موقع نیز تأکید کردند.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه دولت وحدت ملی نیز در سخنرانی، تصمیم برای برگزاری انتخابات را جدی دانست و افزود: ما مطابق تقویم انتخابات به‌پیش می‌رویم و انتظار داریم که همکاران بین‌المللی ما، تعهدات شان را گسترش دهند.

نجیب‌الله احمدزی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، در مورد اقدامات این کمیسیون برای برگزاری انتخابات به‌جلسه گزارش ارائه کرد و گفت: در انتخابات پیش‌رو از تکنولوژی روز استفاده می‌شود.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت: ما، قبل از اعلام تقویم انتخابات با اقشار مختلف مردم، نهاد‌ها و سیاسیون مشورت و سپس تاریخ برگزاری انتخابات را اعلام کردیم.

وی با اشاره به‌اینکه به هیچ‌کشور اجازه دخالت را در انتخابات نخواهد داد، افزود: تلاش می‌شود انتخابات با شفافیت برگزار شود و برای همه مردم قابل قبول باشد.

/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *