صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

امسال مشکلات خاصی برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین نداریم

۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۲۹۲۴۰
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
استاندار ایلام گفت: امسال مشکلات خاصی برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین نداریم و قطعا برنامه بهتر از سال قبل برگزار می‌شود.

محمدرضا‌ مروارید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اقداماتی که برای اربعین امسال درنظر گرفته اند، اظهارداشت: باتوجه به اینکه ۴ سال است این مراسم را برگزار می‌کنیم، سعی می‌کنیم تا هرسال امکانات بهتری را به زائران ارائه کنیم تا شرکت‌کنندگان در مراسم با مشکلات کمتری روبرو شوند.

وی ادامه داد: مشکلات موجود درجاده‌های اطراف شهر مهران، پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی درمسیر و پایانه‌ها و گیت‌های خروجی خوشبختانه تا حد زیادی برطرف شده است و برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که به کربلا میروند امکانات مناسبی داریم.

استاندار ایلام به موارد در دست اقدام برای مراسم اربعین سال جاری اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه این مراسم معنوی درسال‌های آینده در روز‌های گرم سال قرارخواهد گرفت، دنبال احداث صحن زائران برای ارائه امکانات رفاهی هستیم لذا در حال رایزنی با چند استان و برخی ارگان‌های خیریه برای جذب امکانات هستیم.

مروارید به چهار بانده شدن مسیر ایلام به مهران اشاره کرد و گفت: از مجموع ۸۰ کیلومتر این مسیر درحدود ۴۰ کیلومتر آن،  اربعین امسال چهار بانده می‌شود و تا سال آینده هم انشالله کل مسیر عریض وچهاربانده خواهدشد.

وی یادآور شد: سیستم آبرسانی پایانه شهر مهران قبلا برای ۱۰ هزار نفر در روز به بهره برداری رسیده بود و درحال بروز رسانی این ظرفیت برای ۳۰۰ هزار نفر هستیم. امسال مشکلات خاصی برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین نداریم و قطعا برنامه بهتر از سال قبل برگزارمی‌شود.

استاندار ایلام درباره تامین امنیت مرز‌ها در مراسم اربعین هم افزود: خوشبختانه تاکنون مشکل امنیتی نداشتیم، زیرا مسیر مرز مهران در ایران و عراق از مسیر‌های امن است، ولی در حوزه ستاد اربعین یک کمیسیون امنیتی داریم که نمایندگانی از ارگان‌های امنیتی و نظامی در آن حضور دارند و مرتب موارد را رصد می‌کنند.

مروارید تاکید کرد: یکسری اقدامات راهنمایی و رانندگی خاص هم برای نظم بخشی به حرکت زائران در این مراسم در نظر گرفته شده تا ترافیکی صورت نگیرد و زائران به راحتی بتوانند درمسیر تردد داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *