صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ویروس شایعه به جان کیمیا

۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶:۳۸
کد خبر: ۳۲۷۲۰۶
مدیر روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت که علیزاده دچار بیماری عفونی شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی ، انتشار خبری درباره بیماری کیمیا علیزاده، جامعه ورزش ایران را نگران کرده است. خبر هولناک ابتلای کیمیا علیزاده به بیماری MS در حالی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بانوی تاریخ‌ساز کشورمان سکوت کرده و هیچ پاسخی به شایعات نمی‌دهد. کیمیا علیزاده که چند روز پیش موفق شد نخستین مدال نقره بانوان ایران را در تکواندو کسب کند، تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد و حتی اجازه ملاقات به خبرنگاران داده نمی‌شود. روز گذشته گفت‌وگو‌های متعددی از سوی پزشکان کیمیا علیزاده منتشر شد. نکته جالب اینکه اظهارات دو پزشکی که در این باره صحبت کرده‌اند، متناقض است.


این پزشک یا آن پزشک؟


سارا جمهوری که به گفته خبرگزاری ایسنا، پزشک این تکواندوکار است، درباره بیماری او اظهار کرد: «علیزاده در همان کره جنوبی دچار سرگیجه، بیهوشی و عدم تعادل شده بود. به طوری که بعد از بازگشت از کره‌جنوبی به مدت ۲، ۴ ساعت بیهوش شده بود که بعد از بستری شدن در بیمارستان و انجام آزمایش‌های مختلف پزشک معالجش روز شنبه این تشخیص را داد که او مبتلا به سندرم گیلن‌باره است. در حقیقت این سندرم نوعی بیماری است که در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به اعصاب محیطی ایجاد می‌شود و به دنبال این حمله احساس ضعف در ماهیچه‌ها، عدم تعادل و کاهش بینایی رخ داده و گاهی اوقات سبب فلجی موقت می‌شود». اما محمدرضا معتمد که خبرگزاری فارس، او را پزشک کیمیا علیزاده معرفی کرده، در این باره گفته است: «کیمیا در سلامت کامل به سر می‌برد، اما یک ویروس وارد بدن او شده که برای از بین بردن این ویروس باید او تحت کنترل باشد تا مشکل او به کلی حل شود. او به هیچ عنوان از بیماری خاصی رنج نمی‌برد و تنها مشکل او ویروسی است که وارد بدن علیزاده شده است». معتمد گفت‌وگویی با «مهر» نیز داشته و دراین باره گفته است: «من نمی‌توانم و اجازه ندارم اطلاعات پزشکی بیماران را در اختیار قرار دهم. ولی بیماری که شایعه شده به هیچ عنوان صحت ندارد و می‌توانم بگویم جای نگرانی نیست».


سندروم گیلن باره چیست؟
سندرم گیلن باره (Guillain-Barré syndrome) ‏ اختلال نادری است که در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به اعصاب محیطی ایجاد می‌شود. به دنبال این حمله، احساس ضعف در ماهیچه‌ها، بی‌حسی، گزگز و گاهی اوقات فلجی دیده می‌شود. علت این بیماری هنوز به روشنی مشخص نیست، ولی معمولا بعد از یک عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی و یا آنفلوانزا اتفاق می‌افتد. دلیل این بیماری به احتمال فراوان این است که سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت به شدت تلاش می‌کند و ممکن است که در این میان به صورت اشتباهی به سلول‌های عصبی خودی حمله کند. همچنین بعد از عفونت یک باکتری به نام کامپیلوباکتر نیز ممکن است این بیماری بروز کند. عفونت با کامپیلوباکتر ممکن است بعد از خوردن آب آلوده یا غذای نپخته (مخصوصا مرغ و ماهی و...) رخ دهد. در برخی موارد نیز ممکن است علایم گیلن باره بعد از اعمال جراحی بروز یابد. گاهی نیز هیچ‌گونه عامل شناخته شده‌ای وجود ندارد، اما در همه موارد ذکر شده به طور حتم اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن وجود دارد.


ملاقات با وزیر


اخبار و شایعات مربوط به بیماری کیمیا علیزاده هر لحظه شکل عجیب‌تری به خود می‌گیرد و حتی کار به جایی رسید که مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان روز گذشته به ملاقات این بانوی تکواندوکار رفت تا از نزدیک جویای احوال او شود. شنیده‌های «قانون» حاکی از آن است که در این ملاقات، پزشک کیمیا علیزاده اطمینان داده که او مشکل خاصی ندارد و به زودی آماده حضور در رقابت‌ها می‌شود. وزیر ورزش نیز در این ملاقات با تمجید از کیمیا علیزاده گفت: «وزارت ورزش و جوانان حامى قهرمانان ملى است. فدراسیون پزشکى - ورزشى بر روند درمانى خانم علیزاده نظارت کامل دارد. من قول مدال طلای المپیک توکیو را از علیزاده گرفته‌ام. براى دخترم کیمیا آرزوى سلامتى و بهبودى دارم». علیزاده نیز پس از ملاقات با وزیر روحیه بالایی داشت و به همراهان خود گفت که از اینکه سلطانی‌فر به ملاقات او آمده، خوشحال است.


بیماری، عفونی است


حسن شکریان، مدیر روابط عمومی فدراسیون تکواندو درباره شایعات پیرامون بیماری کیمیا علیزاده به «قانون» گفت: «اخبار و شایعات درباره بیماری MS این تکواندوکار صحت ندارد. او دچار نوعی عفونت داخلی شده و اطمینان می‌دهم این بیماری به زودی برطرف خواهد شد. در حال حاضر فدراسیون بر روند درمانی علیزاده نظارت کامل دارد و آنچه مسلم است اینکه او از بیماری خاصی رنج نمی‌برد».


شکریان درباره ابتلای علیزاده به این بیماری و اینکه گفته می‌شود او پیش از مسابقات جهانی با وجود بیماری و مصدومیت راهی رقابت‌ها شده، عنوان کرد: «همان‌گونه که می‌دانید همه ورزشکاران پیش از اعزام به مسابقات جهانی تست پزشکی ورزشی را پشت سر می‌گذارند و بدون شک اگر او مشکل خاصی داشت، اجازه حضور در این رقابت‌ها را به علیزاده نمی‌دادیم. اما او پس از مسابقات دچار این بیماری شده و همان‌گونه که پیش از این نیز بیان کردم، تا چند روز آینده روند بهبودی او آغاز می‌شود». مدیر روابط عمومی فدراسیون تکواندو درباره معرفی دو پزشک از سوی دو خبرگزاری به عنوان پزشک کیمیا علیزاده اظهار کرد: «پزشک ایشان دکتر معتمد هستند که پزشکی داخلی بوده و صلاحیت اظهارنظر در این باره را دارند، اما اگر افراد دیگری در این باره صحبت کنند بدون شک، اطلاعات کافی را ندارند».


نیازمند روحیه و انگیزه


بیست‌وسومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی طی چند روز گذشته به پایان رسید که تیم ملی مردان ایران عنوان قهرمانی دوره گذشته را از دست داد و در جایگاه یازدهم از لحاظ رنگ مدال قرار گرفت. تیم ملی بانوان نیز با ترکیب ۶ ملی‌پوش به این رویداد بزرگ جهانی اعزام شد که تنها کیمیا علیزاده، ستاره بزرگ تکواندوی بانوان توانست با تمام سختی‌ها به مدال نقره مسابقات برسد تا ناجی تکواندوی ایران در المپیک ریو و مسابقات جهانی لقب بگیرد.


کیمیا علیزاده در بخش بانوان تاریخ سازی کرد و حال راه طولانی تا موفقیت را در پیش دارد. مهرو کمرانی، سرمربی تیم ملی بانوان در نشست خبری اعلام کرد که او پس از بازگشت به ایران در بیمارستان بستری است و برای رسیدن به آرامش روحی و روانی به استراحت نیاز دارد. علیزاده با وجود سن پایین خود، نشان داده که پتانسیل زیادی برای کسب موفقیت و افتخارآفرینی دارد و بدون شک در این راه نیاز به حمایت رسانه‌ها، مردم، فدراسیون و وزارت ورزش دارد. علیزاده افتخار ورزش کشور است و نباید با انتشار چنین شایعاتی به افزایش فشار روحی و روانی علیه او کمک کرد. روز گذشته سالگرد تولد کیمیا علیزاده بود. بدسلیقگی در انتشار چنین اخباری در روز تولد او بدون شک، کمکی به بانوی تاریخ‌ساز کشورمان نخواهد کرد.


منبع: روزنامه قانون

 

 

 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *