صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

گمرک ایران در کشف و مبارزه با مواد مخدر اول شد

۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۵۷
کد خبر: ۳۱۸۷۸۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست را کسب کرد.
به گزارش گروه اقتصاد ، گمرک ایران در مبارزه و کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، قرص‌های مخدر و روان گردان‌ها و پیش ساز‌ها بهترین عملکرد را در مقایسه با دیگر گمرکات داشته است. این در حالی است که کشورهای هنگ کنگ، ژاپن و نیوزلند رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.
 
بر اساس گزارش ۲۰۱۷ مرکز اطلاعات سازمان جهانی گمرک (RILO)، گمرک ایران با ۱۷۱ مورد بیشترین تعداد و حجم کشفیات مواد مخدر را در میان سایر کشور‌ها به خود اختصاص داده است.

این مرکز در گزارش خود اعلام کرده است: در حوزه کشفیات مواد مخدر گمرک ایران فقط با ۹۰ مورد کشف انواع حشیش و بذر شاهدانه بیشترین حجم کشفیات را به خود اختصاص داده است و رکورد جدیدی را در میان گمرکات سایر کشور‌ها به لحاظ کشف انواع حشیش و بذر شاهدانه به ثبت رسانده است. متخصصین ژنتیک گیاهی روی گیاه شاهدانه کار ژنتیکی انجام داده اند و در نتیجه از گیاهی که ماده مخدر آن ۶ % بود، گیاه جدیدی تولید کرده اند که ماده مخدر آن ۲۵ % است.

رتبه دوم گمرک ایران در مبارزه با تخلفات و قاچاق

مرکز اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) عملکرد گمرکات در بخش کشف تخلفات و مبارزه با قاچاق سایر کالا‌ها را نیز ارزیابی و اعلام کرده که از این نظر گمرک ایران پس از کشور ژاپن رتبه دوم را کسب کرده است.

این ارزیابی شامل آخرین روشهای قاچاق و مسیرهای ترانزیت مواد مخدر و پیش سازها- سوخت- گونه‌های درحال انقراض –جرائم زیست محیطی- کشفیات مواد نوظهور (NPS) - دارو – کالاهای تقلبی- وسایرموارد مرتبط می‌شود.

گمرک ایران در حالی رتبه دوم را در مبارزه با تخلفات و قاچاق کالا پس از کشور ژاپن کسب کرده که بیشترین امتیازات کشور ژاپن به فعالیت‌های گمرک این کشور در حوزه مبارزه با تخلفات و تقلبات مالکیت معنوی (IPR) اختصاص دارد.

مرکز اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در تحلیل انواع جرائم و قاچاق سازمان یافته به ارائه روند‌ها، الگو‌ها و موارد تجارت غیرقانونی در گزارشات خود هم پرداخته است که می‌تواند به کشورهای عضو در حفظ تجارت قانونمند بین المللی خود کمک شایان توجهی نماید.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک قاچاق کالا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *