صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

کانون‌های فرهنگی مساجد ظرفیت فراوانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۱۹
کد خبر: ۳۱۶۵۳۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
احمدی‌منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان گفت: کانون‌های مساجد با برخورداری از سرمایه عظیم جوانان و مدیریت امامان جماعت، دارای بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و سالم سازی جامعه هستند.
علیرضا  احمدی‌منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی بر استفاده از ظرفیت کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: کانون‌های مساجد با برخورداری از سرمایه عظیم جوانان و مدیریت امامان محترم جماعت، دارای بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و سالم سازی جامعه می‌باشند.

وی با اشاره به رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی به عنوان خطری جدی برای نسل جوان جامعه گفت: اولویت مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، توانمندسازی اقشار مختلف مردم از طریق آگاه سازی نسبت به آسیب‌های اجتماعی، جرائم، قوانین و مجازات‌ها است تا از این طریق نسبت به کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها اقدام کند.

احمدی منش با بیان اینکه در بحث پیشگیری بر روی چهار محور مدرسه، خانواده، مساجد و ادارات و نهاد‌ها تمرکز کرده ایم، یادآورشد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، قضات و وکلا اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی حقوقی و مهارت آموزی در مراکز یادشده می‌کند.

وی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ظرفیتی مهم یاد کرد و گفت: امید است با انعقاد تفاهم نامه با دبیرخانه کانون‌های مساجد، ارائه آموزش‌های لازم به جوانان نخبه کانون‌های فرهنگی هنری در زمینه جرائم، آسیب‌ها و قوانین در راستای کاهش ناهنجاری‌ها و سلامت جامعه در دستور کار قرار گرفته و از ظرفیت بی نظیر این کانون‌ها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره برداری شود. 

معاون اجتماعی دادگستری هرمزگان، بهره‌گیری از ابزار هنری را در جهت ترویج مبانی اخلاقی و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و افزود: کانون‌های مساجد می‌توانند با برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در آگاه سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی و همچنین قوانین نقش بسزایی ایفا کنند.

این مقام قضایی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این معاونت و دبیرخانه کانون‌های مساجد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و خواستار استفاده از ظرفیت هنرمندان مسجدی در اصلاح ناهنجاری‌ها شد.

وی همچنین با اشاره به برخی از آسیب‌ها از جمله طلاق در جامعه، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای مقابله با این آسیب، بحث آموزش پیش از ازدواج و ارائه مشاوره به خانواده‌ها را جدی گرفته و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان را یاری کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *