صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

طرح پابند الکترونیک زندانیان در کرمان اجرا می‌شود

۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۱۶۲۰۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون آمار و انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی طرح پابند الکترونیک ویژه زندانیان در آینده نزدیک در کرمان خبر داد و گفت: اجرای طرح پابند الکترونیک می‌تواند تا یک پنجم جمعیت زندان‌ها را کاهش دهد.
حمید خالقی معاون آمار و انفورماتیک دادگستری کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از راه اندازی طرح پابند الکترونیک ویژه زندانیان در آینده نزدیک در کرمان خبر داد و گفت:اجرای طرح پابند الکترونیک می‌تواند تا یک پنجم جمعیت زندان‌ها را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ درصد ابلاغ‌های دادگستری استان به صورت الکترونیک انجام می‌پذیرد.

خالقی ادامه داد: تعداد کل ابلاغیه‌های صادره در فرودین سال جاری ۶۱ هزار و ۲۲۱ فقره بوده است که از این تعداد ۱۸ هزار ۶۲۲ فقره به صورت الکترونیک ابلاغ شده است.

معاون آمار و انفورماتیک دادگستری کرمان با اشاره به مزایای متعدد استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک "ثنا"، تاکید کرد: ضرورت دارد توجه و اهتمام بیشتری به بحث ابلاغ الکترونیک در استان شود. 

این مقام قضائی با بیان اینکه دادگستری مرکز استان به شبکه دولت متصل است، تصریح کرد:بزودی کلیه مکاتبات اداری در سراسر حوزه‌های قضائی با سایر ادارات دولتی به صورت مکانیزه و از طریق شبکه دولت صورت خواهد پذیرفت.

وی عنوان کرد: طی چند سال گذشته زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری یک ارتباط ویدئوکنفرانس با کیفیت با سراسر حوز‌های قضائی و ۱۲ زندان استان فراهم شده است وبا توجه به گستردگی جغرافیایی استان، تعدادی از جلسات دادگاه تجدیدنظر و دوره‌های آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *