صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ضرورت تدوین دستورکاری درکمیسیون امنیت ملی برای مقابله به مثل با تهدیدات آمریکایی‌ها

۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۲۷
کد خبر: ۳۱۵۹۹۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این کمیسیون در سال دومش باید دستورکاری تعریف کند که طبق آن به تناسب برنامه‌ها وراهبردهایی که طرف آمریکایی در قبال ایران شکل می‌دهد، درحوزه‌های نظارتی و قانونگذاری اقدام و عمل کند، زیرا اصل مقابله به مثل و پیشگیری از تهدیدات از اصول بین المللی پذیرفته شده امروز دنیا است.
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به تشکیل مرکز ویژه برای جاسوسی از ایران توسط سازمان (سیا) اظهار کرد: هیچگاه دفتر مربوط به ایران در سازمان سیا آمریکا تعطیل نشده است و ماموریتش هم کم نشده است.
 
وی ادامه داد: سازمان سیا همواره در قالب سیاست‌های سخت جمهوریخواهان و سیاست‌های نرم دموکراتها، برنامه‌های اطلاعاتی ضد ایرانی را در پیش گرفته است، لذا هیچگاه دفتر ایران در این سازمان هیچگاه تعطیل نشده است.

نماینده اسلام آباد غرب تصریح کرد: اعلام این موضوع به عنوان اعلام جنگ روانی است که در قالب سیاست‌های جدید ترامپ مطرح می‌شود، ترامپ اساس سیاستش به این صورت است که یکسری تهدید‌ها و جنگهای روانی رامطرح می‌کند و بعد بدنبال امتیازگیری از کشورهایی است که هدف تهدید قرار گرفته اند.

فلاحت پیشه یادآور شد: به عنوان مثال در قبال چین تهدید نظامی و تهدید به دستکاری راهبردهای نظامی و منطقه‌ای را مطرح می‌کند، ولی به دنبال تغییر موافقت نامه‌های تجاری است و در قبال موضوع حمایت از اقلیم هم می‌بینیم مسئله خروج را مطرح می‌کند، اما سه سال فرصت می‌گیرند تا برای کم کردن تعهداتشان مذاکره کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: در قبال ایران هم در قالب یک سیاست اعلامی قصد دارند القا کنند ایران در قلمرو ماموریت اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته است و بعد ازآن از ایران امتیاز سیاسی بگیرند که من اعتقاد دارم این ناشی از ناپختگی آمریکاییهاست، چون هنوز نمی‌دانند که ایرانی‌ها تمام راههایی که جمهوریخواهان و دموکرات‌ها و تمام طیف‌های افراطی شان رفته اندرا تجربه کرده ایم و الگوهای مقابله با آن را هم بخوبی می‌دانیم.

وی درباره اقدامات کمیسیون امنیت ملی دربرابر اظهارنظرات و اقدامات آمریکایی‌ها دربرابر ایران گفت: کمیسیون باید دستورکاری را در سال دومش تعریف کند که طبق آن به تناسب برنامه‌ها و راهبردهایی که طرف آمریکایی در قبال ایران شکل می‌دهد، در حوزه‌های نظارتی و قانونگذاری اقدام و عمل کند، زیرا اصل مقابله به مثل و پیشگیری از تهدیدات از اصول بین المللی پذیرفته شده امروز دنیا است.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *