صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آیا زن می‌تواند اموال به ارث رسیده به شوهر را برای مطالبه مهریه شناسایی کند؟/ مسئولیت آسیب زدن طفل به کودک دیگر متوجه کیست؟

۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۹۴۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.

ضروریاتی مانند آشنا شدن شهروندان با ضوابط حقوقی و قانونی حاکم بر روابط اجتماعی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به مسائل حقوقی یکی از مهمترین راهکار‌ها در کاهش مراجعات مردم به دادگستری است. به همین منظور با بازخوانی سئوالات طرح شده از وکیل آنلاین تلاش می‌کنیم در جهت افزایش آگاهی‌های حقوقی مخاطبان نقش موثری را ایفا کنیم.

زن می تواند اموال به ارث رسیده به زوج را برای مطالبه مهریه شناسایی کند

پرسش مخاطب وکیل آنلاین درباره نحوه شناسایی ارثی که به زوج رسیده برای مطالبه مهریه این است: « باسلام ازچه راههایی میتوان تعداد املاک متوفی و آدرس و پلاک ثبتی درسند بنام پدر مرحوم زوج را برای توقیف مال الترکه از بابت دریافت مهریه اقدام کرد؟» 

دعوای کودکانه؛ مسئولیت آسیب زدن طفل به کودکِ دیگر، بعهده پدرِ طفلِ ضارب است

پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره دعوای کودکانه و مجروح شدن یکی از کودکان این است: «سلام وقت بخیر پسر بنده دانش اموز پایه اول دبستان درمدرسه هنگام بازی دست همکلاسی خودشو لای در کلاس کرده که متاسفانه انگشت بچه اسیب دیده و به اتاق عمل کشیده. سوال من اینه که خانواده بچه می توانند ازمن شاکی بشن و من باید خسارتی پرداخت کنم یا اینکه مسئولیت حفظ جان دانش اموزان با اولیای مدرسه است ومسئولیت پرداخت هرگونه غرامتی بر عهده مدرسه می باشد؟ »





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *