صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اولین بمب آبی در آستانه انفجار/ خط تولید تمساح/ دختر بچه هندی باهوش‌تر از انیشتین و هاوکینگ!

۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۸۸۹
روند نزولی قیمت طلا و سکه شکست، اولین بمب آبی در آستانه انفجار، خط تولید تمساح در روس، کشف سلول‌های سازنده مو، دختر بچه هندی باهوش‌تر از انیشتین و هاوکینگ از اخبار برگزیده امروز در فضای مجازی است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبرها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
روند نزولی قیمت طلا و سکه شکست

میزان: قیمت اونس جهانی طلا امروز در بازار جهانی افزایش قیمت داشت و همین افزایش قیمت تاثیر خود را در بازار داخلی طلا و سکه نیز گذاشت به طوری که روند نزولی قیمت روزهای گذشته شکسته شد. هر گرم طلا 18 عیار با 0.21 درصد افزایش به 114 هزار و 2 تومان و سکه امامی با 0.49 درصد افزایش به یک میلیون و 201 هزار و 500 تومان و سکه بهار آزادی با 0.17 درصد افزایش به یک میلیون و 165 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه نیز افزایش 0.23 درصدی و 0.8 درصدی داشت. دلار افزایش قیمت و یورو کاهش قیمت داشت. 
 


اولین بمب آبی در آستانه انفجار
 
خبرآنلاین: در شرایطی که پرسپولیس با خرید گادوین منشا و شجاع خلیل‌زاده در روزهای اخیر، نشان داده که می‌خواهد با توپ پر وارد بازار نقل و انتقالات تابستانی شود و تیمی قدرتمند برای فصل تشکیل دهد، باشگاه استقلال فعلا اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده است. البته استقلالی‌ها هم در روزهای اخیر دست به کار شده‌اند و تلاش‌هایشان برای جذب بازیکنان مدنظر منصوریان را آغاز کرده اند. یکی از بازیکنان اصلی مدنظر منصوریان که در آستانه آبی‌پوش شدن است، داریوش شجاعیان ستاره دو فصل اخیر گسترش فولاد است.



خط تولید تمساح روس
 
مشرق: تصاویر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از خط تولید بالگرد تهاجمی «Ka-52» معروف به تمساح را مشاهده می کنید.

 
 
 
 
 

دختر بچه هندی باهوشتر از انیشتین و هاوکینگ!
 
مهر: یک دختربچه ۱۲ ساله هندی به نام «راجگاری پاوار» در تست هوش موسسه British Mensa IQ  از ۱۶۲ نمره به ۱۴۰ امتیاز دست یافت. این رقم دو امتیاز بالاتر از نتیجه تست هوش آلبرت انیشتین واستیون هاوکینگ است.  این دختربچه که در منطقه کشایر انگلیس زندگی می کند، آزمون تست هوش British Mensa IQ را ماه گذشته در منچستر انجام داد. به گفته کارشناسان او جزو یک درصد از افرادی است که تاکنون بیشترین امتیاز را از این آزمون را به دست آورده اند. همچنین او دارای بیشترین میزان IQ میان افراد کمتر از ۱۸ سال است. Mensa بزرگترین و قدیمی ترین موسسه بین المللی آزمون هوش در جهان است.



کشف سلول‌های سازنده مو
 
ایرنا: محققان حین بررسی چگونگی تشکیل برخی تومورهای سرطانی، به طور تصادفی موفق به کشف سلول هایی شدند که مو می سازند و عامل خاکستری شدن موها هستند. نتایج این مطالعه که توسط محققان دانشگاه تگزاس انجام شد، نشان می دهد که احتمالا به زودی، یک کرم و یا پماد می تواند طاسی را درمان کند و یا مانع خاکستری شدن مو شود.  گرچه این پروژه هنگام تلاش برای درک چگونگی تشکیل برخی انواع تومورها آغاز شد اما به کشف علت خاکستری شدن موها و شناسایی سلولی منجر شد که مستقیما موجب افزایش مو می شود. این مطالعه نشان داد پروتیین KROX20 که عموما با تکامل عصب همراه است، در سلول های پوستی که به ساقه مو تبدیل می شوند، فعال شد. این سلول‌های پیش‌ساز مو، سپس پروتیینی به نام فاکتور سلول های بنیادی (SCF) تولید می کنند که برای رنگ مو ضروری است.  


/انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *