صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

قوانین مرتبط با بانکداری بدون ربا مربوط به سی سال گذشته است

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴:۳۵
کد خبر: ۳۰۶۱۵
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز مبرم به بازنگری در قوانین مرتبط با بانکداری بدون ربا گفت: قوانین مرتبط با بانکداری بدون ربا مربوط به سی سال گذشته است که به بازنگری نیاز دارد.

: نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز مبرم به بازنگری در قوانین مرتبط با بانکداری بدون ربا گفت: قوانین مرتبط با بانکداری بدون ربا مربوط به سی سال گذشته است که به بازنگری نیاز دارد.

به گزارش گروه سیاسی ، غلامرضا ‌مصباحی مقدم طی سخنانی در همایش قوانین و مقررات مرتبط با ابزارها و شیوه های نوین بانکداری گفت:‌ طرح جدید مربوط به آن به زودی آماده می شود.

وی افزود: در خصوص قوانین مربوط به بانکداری بدون ربا مناقشه فقهی وجود ندارد، اما درباره شیوه اجرا و همچنین فرهنگ سازی آن در جامعه و تلقی درست از آن دچار مناقشه هستیم.

به گفته این نماینده مجلس نظام آموزش عالی فاقد بحث جدی در خصوص بانکداری بدون رباست و کتاب های تالیف شده در این زمینه نیز بحث جامعی ندارد.

مصباحی مقدم اضافه کرد: طرح مربوط به بانکداری بدون ربا بعد از تصویب فوریت آن در کارگروه اقتصادی مطرح و بررسی می شود که امیدواریم تا پایان عمر این مجلس به تصویب نهایی برسد.

وی گفت: ‌اگر دولت این موضوع را به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی بیاورد بهتر است و مناقشه بار مالی در خصوص آن نخواهیم داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *