صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

باج‌خواهی دونالد ترامپ از کره‌جنوبی برای استقرار سامانه دفاعی تاد

۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۳۱
کد خبر: ۳۰۳۳۱۷
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دولت کره‌جنوبی برای استقرار سامانه آمریکایی «تاد» درخاک این کشور باید مبلغ یک میلیارد دلار به واشنگتن پرداخت کند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دولت کره‌جنوبی برای استقرار سامانه آمریکایی «تاد» درخاک این کشور باید مبلغ یک میلیارد دلار به واشنگتن پرداخت کند.

دونالد ترامپ  در گفتتگویی با «رویترز» اظهار کرد که دولت کره‌جنوبی باید هزینه یک‌میلیارد دلاری استقرار سامانه دفاع موشکی بسیار پیشرفته موسوم به «تاد» را پرداخت کند.

بنا به گزارش «رویترز» این اظهارات دونالد ترامپ در شرایطی بیان می‌شود که استقرار سامانه «تاد» یکی از مباحث اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی است که قرار است 19 اردیبهشت برگزار شود.

«مون جای‌این» که بیشرین شانس پیروزی در انتخابات را دارد درباره تکلیف سامانه «تاد» گفته که دولت آینده آخرین حرف را در این‌باره خواهد زد؛ دفتر «مون جای‌این» اخیرا طی بیانیه‌ای اعلام کرده که استقرار سامانه موشکی «تاد» باید به حالت تعلیق درآید و تکلیف آن به پس از انتخابات موکول شود.

این درحالی است که مقامات آمریکا گفته‌اند که نخستین تجهزات از این سامانه روز چهارشنبه وارد کره‌جنوبی شده و تا چند روز آینده روند استقرار کامل آن در خاک کره‌جنوبی شروع خواهد شد.

«مون» پیش از این با انتشار کتابی استدلال کرده بود که کره‌جنوبی باید نه‌گفتن به آمریکا را یاد بگیرد.

وزارت دفاع کره‌جنوبی در واکنش به اظهارات ترامپ روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که براساس توافق صورت گرفته کره‌جنوبی خاک سرزمین خود را  برای استقرار سامانه «تاد» در اختیار آمریکا گذاشته و آمریکا باید هزینه استقرار و عملیات آن را به عهده بگیرد نه کره‌جنوبی.

یکی از اهداف استقرار سامانه «تاد» در کره‌جنوبی مقابله با تهدیدهای هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی است؛ با این حال بسیاری از مردم کره‌جنوبی مخالف این سامانه در خاک کشور خود هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *