صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

بازسازی صحنه قتل 7 زن در شمال/راز سوزاندن جسد نادر برملا شد/ دختر پدرکش جنون ندارد

۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۲۸۵۲
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
بازسازی صحنه قتل هفت زن از سوی قاتل سریالی،سوزاندن جسد به خاطر سرقت،بررسی صلاحیت روانی دختر پدر کش و ربودن مادر و دختر به علت اختلاف خانوادگی مهمترین اخبار حوادث امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،عامل قتل هفت زن در شمال کشور با انتقال به محل برخی جنایت‌هایش، به تشریح صحنه قتل‌ها پرداخت. قرار است او بزودی صحنه قتل بقیه قربانیان را بازسازی کند.

مرد 40 ساله جنایت‌های خود را از سال 87 آغاز کرد و تا آذر سال 95 هفت زن را در شهرهای استان گیلان به قتل رساند. قاتل خونسرد با شکار زنان در تلگرام یا در پوشش مسافربر؛ آنها را به خانه‌اش کشانده و با ضربه‌های چاقو به قتل می‌رساند. او پس از دستگیری به قتل هفت زن اعتراف کرد که جسد شش زن تاکنون کشف شده است.

پس از اعتراف متهم به قتل‌هایش، وی به محل قتل و رها کردن تعدادی از قربانیان منتقل شد و به بازسازی صحنه قتل‌ها پرداخت. قرار است بزودی او صحنه بقیه جنایت‌هایش را بازسازی کند.

از سوی دیگر قاتل سریالی زنان از سوی کارشناسان پزشکی قانونی تحت معاینات روانشناختی قرار گرفت تا سلامت روحی و روانی او بررسی شود.

یک مقام آگاه در پلیس استان گیلان درباره روند رسیدگی به این پرونده گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در حال تحقیق روی این پرونده هستند. در جریان تحقیقات احتمال قتل‌های دیگر توسط او در شهرهای دیگر مورد بررسی قرار گرفت که هیچ موردی در این رابطه به دست نیامد. متهم نیز در بازجویی‌ها مدعی شد، فقط هفت زن را به قتل رسانده که هویت قربانیان مشخص شده است.

وی افزود: متهم بزودی به محل قتل‌ها می‌رود تا صحنه جنایت‌ها را بازسازی کند البته پیش از این صحنه برخی قتل‌ها بازسازی شده است.

اختلاف خانوادگی عامل ربودن مادر و دختر

سرهنگ محمدحسن محمدی، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند گفت: چند روز پیش ربوده شدن مادر و دختری در بخش رودهن شهرستان دماوند به پلیس آگاهی گزارش شد. تحقیقات پلیسی برای نجات آنها و بازداشت آدم‌رباها آغاز شد. از آنجا که آدم‌رباها برای آزادی آنها درخواست پول نکرده بودند، ماموران احتمال دادند ممکن است انگیزه آنها اختلاف خانوادگی باشد. وی افزود: جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که مخفیگاه آدم‌ربایان شناسایی و هشت نفر در این پرونده بازداشت و مادر و دختر ربوده شده که در خانه‌ای نگهداری می‌شدند، آزاد شدند. متهمان در بازجویی پلیسی اعتراف کردند به‌دلیل این‌که با این خانواده اختلاف داشته‌اند، مادر و دختر را ربوده‌اند تا انتقام بگیرند.

دختر پدرکش جنون ندارد

کارشناسان پزشکی قانونی مجنون بودن زن جوانی که پدرش را کشته بود، رد کردند. متهم در جریان درگیری با پدرش با ضربه‌های مرگبار به زندگی او پایان داده بود .
شبنم متهم است پس از پنج ساعت درگیری و دعوا با پدر 74 ساله‌اش، او را با ضربه‌های مرگبار چاقو در طبقه اول ساختمانی در یکی از محله‌های غرب تهران از پای درآورده است. بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول پسرعموی یکی از شاعران معروف کشور است. شبنم تحت تعقیب قرار گرفت و ساعاتی بعد خودرویش توقیف و او بازداشت شد .

متهم با انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران مورد تحقیقات قرار گرفت و با اعتراف به قتل پدرش گفت: مدت‌ها بود با هم اختلاف داشتیم. حتی دخالت‌های پدرم باعث جدایی من از شوهرم و دور شدن از بچه‌هایم شد. او حتی مادرم را کتک زده و از خانه بیرون انداخته بود. روز جنایت از من می‌خواست به او پول بدهم. حاضر نبودم دیگر به او کمک مالی کنم، از سوی دیگر بیرون انداختن مادرم باعث شده بود از پدرم متنفر شوم. با هم دعوا کردیم و از شدت عصبانیت او را با ضربه‌های چاقو کشتم و بعد پشیمان شدم. آن لحظه به من جنون دست داد.

در حالی که شبنم مدعی بود شب جنایت دچار جنون شده است، با دستور بازپرس جنایی او برای مشخص شدن سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی منتقل شد. با گذشت دو ماه از این جنایت، کارشناسان پزشکی قانونی نظر دادند شبنم دارای اختلال شخصیتی است اما این اختلال روانپزشکی در حد فقدان قوه تمییز و تشخیص نیست و حتی مدرکی در ارتباط با این که دارای بیماری روحی باشد ارائه نکرده است. او در شب جنایت می‌توانسته مسئول اعمال خود باشد و جنون ندارد .

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله‌ای جدید شد.

راز سوزاندن جسد نادر برملا شد

در این پرونده  که ششم اسفند ماه  پس از اطفا حریق یک خودرو در خیابان ری،با جسد یک مرد در صندلی عقب روبرو شدند. با بررسی جسد هیچ سرنخی به دست نیامد اما با بررسی ارکان خودرو هویت صاحب آن به نام نادر مشخص شد. با  تحقیق از خانواده نادر آنها مدعی شدند شب قبل از حادثه پسرشان به خانه یکی از  فامیل رفته و از آن زمان به بعد خبری از او ندارند. 

با شناسایی فامیل مقتول، او در بازجویی ها منکر اطلاع از سرنوشت مرد جوان شد. اما سر انجام راز این جنایت هولناک را بر ملا کرد. 

جزئیات اعترافات دوست مقتول و همسرش را اینجا بخوانید. 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *