صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

آثار ملی و تاریخی "افغانستان" تاریخ کشور را زنده نگه می‌دارد

۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹:۰۱
کد خبر: ۲۹۰۲۰۷
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
عبدالله عبدالله در مراسم تودیع و معارفه معاونان وزارت اطلاعات و فرهنگ با بیان اینکه آثار ملی افغانستان تاریخ کشور را زنده نگه می‌دارد تأکید کرد که باید درحفظ بنا‌های تاریخی به عنوان آثار ملی تلاش شود.
به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در مراسم تودیع و معارفه معاونان وزارت اطلاعات‌و‌فرهنگ این کشور با تاکید بر اهمیت آزادی بیان و حفظ آثار تاریخی افغانستان، از وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور خواست تا با ارتقاى ظرفیت کاری، در رفع چالش‌ها در این زمینه رسیدگی کنند.
 
وی افزود: آزادی بیان، یک دستاورد بزرگ کشور پس از سه دهه جنگ است و رسیدگی به فشارها علیه رسانه‌ها و دفاع از آزادی بیان، وظیفۀ وزارت اطلاعات و فرهنگ است.
 
رئیس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان افزود: وزارت اطلاعات و فرهنگ، باید با ایجاد ظرفیت جدید مالی، به چالش رسانه‌ها و حفظ آثار تاریخی رسیدگی کند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با انتخاب معاون جدید انتشارات دستاوردهای آزادی بیان حفظ و در قانونمند شدن آن، گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود.
 
عبدالله با ابراز نگرانی از وضعیت آثار تاریخی افغانستان گفت: زمانی که یک بخش و یا اثر تاریخی، از غارت نجات داده می‌شود گویا تاریخ کشور زنده می‌شود.
 
وی افزود: تعداد بناها و آثار تاریخی ثبت شده، به بیش از پنج هزار می‌رسد و باید در زمینه حفظ آنها به عنوان آثار ملی تلاش شود.
 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان گفت: «حسین سانچارکی»، به جای «سیده مژگان مصطفوی« به عنوان معاون انتشارات و مصطفوی به عنوان معاون مالی و توریسم وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان انتخاب شد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *