صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان تامین اجتماعی

۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴:۰۱
کد خبر: ۲۸۹۹۱۵
بیمه شدگان تامین اجتماعی در صورت بیماری می توانند غرامت ایام بیماری خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، بیمه شدگان تامین اجتماعی بر اساس گواهی پزشک معالج که به تائید مراجع پزشکی سازمان رسیده باشد می توانند مشمول دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری شوند.

در صورتی این غرامت مشمول افراد می شود که فرد بیمه شده در ایام بیماری بازخرید، مستعفی، اخراج و ... نشده و مزد برای وی مطرح باشد.

همچنین فرد بیمه شده از کار افتاده کلی نباشد.

در این بخش تایید شده که فرد بیمه شده نباید در این ایام از کارفرمای خود حقوق دریافت کند.

چه مدارکی برای در خواست غرامت دستمزد ایام بیماری لازم است؟

١- اصل گواهی استراحت پزشکی

٢- تائیدیه مراجع پزشکی سازمان

٣- پاسخ معرفی به کار یا استعلام وضعیت

گواهی استراحت پزشکی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

نوع بیماری و مدت بیماری (سرپایی یا بستری) مشخص، ضمنا بیماری مرتبط با تخصص پزشک معالج و گواهی مربوطه ممهور به مهر و امضاء پزشک معالج باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *