صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

صدور حدود 40 هزار سند تک برگ در سال 95

۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰:۰۲
کد خبر: ۲۸۹۶۷۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
سلامتی با اشاره به اهمیت صدور سند تک برگ در کاهش دعاوی گفت: در سال 95 حدود 40 هزار سند تک برگ (کاداستر) برای متقاضیان صادر شده است.
سیروس سلامتی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به میزان صدور اسناد تک برگ در سال 95 اظهار کرد: كاداستر سیستمی است كه در آن اطلاعات فنی و اطلاعات حقوقی ضمن تلفیق با یكدیگر، نگهداری و مدیریت می‌شود تا جهت تعیین موقعیت جغرافیایی و هندسی املاك (تثبیت املاك) و عملیات ثبتی نظیر تحدید حدود، تفكیك، تجمیع، افراز و نیز رفع اختلافات ملكی در دعوی حقوقی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: منظور از اطلاعات فنی همان نقشه رقومی حاوی مختصات گوشه‌های املاك در یك سیستم جهانی و منظور از اطلاعات حقوقی، مالكیت، حقوق و محدودیت‌های جاری در ملك یاد شده و به طور كلی وضعیت حقوقی و قانونی ملك است.

این مقام قضایی ادامه داد: در سال 1395 حدود 40 هزار سند تک برگ در استان قم صادر شده است.

سلامتی تصریح کرد: تکمیل اطلاعات کاداستر در سایه سامانه شمیم و تثبیت و استقرار حدود واقعی املاک، اراضی و مستحدثات، شفاف سازی مالکیت و پیشگیری از اختلافات ملکی و معیار مهمی برای تشخیص کارشناسان اداره ثبت و دادگاه‌ها خواهد بود و بطور قابل توجهی باعث کاهش دعاوی و پرونده‌های مرجع قضایی در حوزه املاک می‌شود.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *