صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

نیروهای مردمی برای حفظ بیت المال پای کار می آیند

۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۶۲۸۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
هادی هاشمیان آمادگی دستگاه قضایی را برای آموزش نیروهای مردمی به منظور کمک به حفظ بیت المال ، اعلام کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که برای حفظ بیت المال به کمک مردم نیاز داریم گفت: به صورت ویژه  از تشکل های زیست محیطی که بی مزد و منت در این عرصه داوطلب هستند استقبال می کنیم.

این مقام قضایی بار دیگر با تاکید بر این که در کشور در حوزه ی محیط زیست خوب مدیریت نکرده ایم گفت: مشکل مدیریتی به معنای این که در مجوزها و موافقت های اصولی طرح ها و برنامه هایی که در عرصه های زیست محیطی کشور اجرا شده است آینده نگری نکرده ایم .

رئیس شورای حفظ بیت المال استان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان ذیربط در  حوزه ی انفال از آنان خواست با رصد و نظارت حوزه ی کاری خود ، فرصت سودجویی را از دست اندازان به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان ، سلب کنند.

هادی هاشمیان گفت: علیرغم مشغله های کاری در دادگستری ، بارها در روزهای تعطیل از مناطق در خطر تغییر کاربری استان ، سرکشی و متخلفان را تحت پیگرد قرار داده ام و امیدوارم مدیران متولی هم سرکشی از حیطه های کاری خود را در اولویت قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اضافه کرد: ما در نشست های شورای حفظ بیت المال استان بارها از مدیران خواهش کرده ایم به وظایف قانونی خود در حوزه ی کاریشان عمل کنند اما اگر خواهش های ما اثرگذار نباشد ، مجبور به تشکیل پرونده ی قضایی برای مدیران متخلف هستیم .

رئیس کل دادگستری گلستان  در پایان این نشست پیشنهاد کرد اعضای شورای حفظ بیت المال استان به صورت گروهی از عرصه های در معرض خطر تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز  بازدید و تصمیات مهم را اتخاذ کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر شورای حفظ بیت المال استان هم در این نشست از مدیران منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ، محیط زیست ، آب منطقه ای ، راه و شهرسازی خواست  کشیک های نورزی خود برای برای پیشگیری از تخلف در عرصه های ملی و منابع طبیعی را به دادسراهای سراسر استان اعلام کنند تا سودجویان نتوانند از فرصت تعطیلات نوروزی برای دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان استفاده کنند.

دیواره سازی رودخانه زیارت گرگان ، معدن علی آباد کتول ، چرا دام در منطقه جهان نما و روند اجرای طرح کاداستر  از موضوعاتی بود که در جلسه امروز شورای حفظ بیت المال استان بررسی شد .

معاون عمرانی استاندار ، مدیر امور اراضی استان، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیز داری ، ثبت اسناد و املاک ، آب منطقه ای و نماینده ی راه و شهرسازی استان هم در این جلسه گزارش عملکرد و اقداماتی که در زمینه ی پیگیری مصوبات شورای حفظ بیت المال انجام داده اند ، ارائه کردند.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *