صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آغاز مرمت خسارت‌های آسبادهای نشتیفان پس از سیل

۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۸۴۴۱۷
مدیر اداره میراث‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری خواف گفت:مرمت قسمتی از آسبادهای نشتیفان که در بارندگی‌های اخیر دچار تخریب شده بود، آغاز شده است.
به گزارش گروه جامعه ،محمود باعقیده اظهار داشت:با توجه به شدت بارندگی‌های هفته گذشته و وقوع سیل در بعضی نقاط به تعدادی از ابنیه تاریخی شهرستان از جمله مزار کبودانی، آسبادهای نشتیفان، قلعه تاریخی سنگان، بافت تاریخی خواف و خرگرد که مصالح آن عمدتا از خشت و گل است، صدماتی وارد شده است.

وی افزود:با توجه به شروع سال جدید و به‌منظور آماده کردن بناهای تاریخی شهرستان برای بازدید گردشگران و مسافران و با توجه به کمبود شدید منابع مالی، عملیات مرمت قسمت‌های آسیب‌دیده در آسبادهای نشتیفان شامل دیوارچینی و کاهگل‌کشی با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی آغاز شده و در صورت نامین اعتبار بقیه آثار هم مرمت خواهد شد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواف گفت:آسبادهای نشتیفان در خراسان رضوی، شهرستان خواف، روستای نشتیفان قرار دارد. آسبادهای نشتیفان خواف از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خشت، گل و چوب بازمانده از دوره صفویه و بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه آسبادهای جهان است.
انتهای پیام/ 


برچسب ها: خواف نشتیفان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *