صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ملاقات نماینده ویژه چین در امور سوریه با جابری انصاری

۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲:۲۵
کد خبر: ۲۸۲۵۳۴
دسته بندی‌: سیاست
نماینده ویژه چین در امور سوریه،که برای رایزنی و تبادل‌نظر پیرامون تحولات سوریه به تهران سفر کرده است، با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش گروه سیاسی ؛ در این دیدار شیه شیائو یوان با مثبت ارزیابی کردن نشست‌های آستانه، شکل‌گیری سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه را اقدامی مفید در مسیر حل بحران سوریه برشمرد و بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم جهت تداوم آتش‌بس تاکید کرد.

وی مبارزه با تروریسم را جزء مهمی از راه‌حل بحران سوریه دانست و افزود: اگر تروریست‌ها به درستی سرکوب نشوند آتش‌بس قابلیت اجراء نخواهد داشت.

فرستاده ویژه چین همچنین با تاکید بر روابط دیرینه و همه‌جانبه کشورش با ایران، بر تمایل پکن جهت تبادل‌نظر نزدیک و مستمر با تهران درباره مسأله سوریه تاکید کرد.

حسین جابری انصاری نیز گفت‌وگوهای آستانه را روندی با هدف تسریع در حل سیاسی بحران سوریه از طریق تثبیت آتش‌بس و حرکت به سمت مصالحه ملی در این کشور دانست و بر ضرورت تمرکز بر راه‌حل سیاسی و حرکت در مسیر صحیح و رو به جلو تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، شکل‌گیری کمیته سه‌جانبه نظارت بر آتش‌بس و توافق سه کشور در خصوص آئین کار کمیته مزبور را از جمله دستاوردهای نشست آستانه یک و دو برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با تثبیت آتش‌بس، راه برای تکمیل روند آشتی ملی و حل بحران سوریه گشوده شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *