صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

رئیس پارلمان تاجیکستان: صلح در "افغانستان" کلید ثبات منطقه‌ای است

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۰۹۴۰
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان در دیدار با وزیر امور خارجه افغانستان برقراری صلح در این کشور را کلید اصلی برقراری ثبات در منطقه عنوان کرد.
به گزارش سرویس بین الملل شکورجان ظهوراف، رئیس  پارلمان تاجیکستان روز (جمعه) با صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
ظهوراف در این دیدار با تاکید به اینکه دوشنبه همواره خواستار تامین ثبات و امنیت در افغانستان بوده، افزود: صلح و آرامش در افغانستان کلید اصلی برقراری ثبات در سرتاسر منطقه است.
 
وی در ادامه با یادآوری از نقش کلیدی «برهان الدین ربانی» و «احمدشاه مسعود»، 2 شخصیت تاریخی افغانستان در برقراری صلح بین تاجیک‌ها، افزود: این 2 شخصیت بزرگ در سال‌هایی که تاجیکستان با مشکلات جدی روبرو بود، کمک زیادی به این کشور در زمینه برقراری صلح کردند.
 
رئیس پارلمان تاجیکستان اظهار داشت: درحال حاضر 6 پل بزرگ بین تاجیکستان و افغانستان ساخته شده تا حمل و نقل کالا و تردد شهروندان 2 کشور را تسهیل کند.
 
طرفین در این دیدار به توسعه همکاری تاجیکستان و افغانستان در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، و حمل و نقلی بین دو کشور، از جمله اجرای هرچه سریع‌تر ساخت راه آهن تاجیکستان- افغانستان- ترکمنستان، چین- قرقیزستان- تاجیکستان- افغانستان- ایران، پروژه کاسا- 1000 و خط لوله گاز افغانستان- تاجیکستان تاکید کردند.
 
ظهوراف و ربانی تاکید کردند: تاجیکستان و افغانستان همکاری‌ دو جانبه در پرونده حفظ ثبات و امنیت در مناطق مرزی مشترک، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از تروریسم و افراط گرایی را ادامه خواهند داد.
 
در پایان این دیدار، وزیر امور خارجه افغانستان از حمایت و پشتیبانی مداوم تاجیکستان از موقعیت کابل در سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای اظهار رضایت کرد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *