صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تنها 10 درصد مبتلایان به اختلال هویت جنسی تغییر جنسیت می‌دهند

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۷۶۳۶۵
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی عنوان کرد: رسیدگی به امور افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی (TS) باید توسط سه دستگاه وزارت بهداشت، وزارت کشور و بهزیستی پیگیری شود اما در حال حاضر بهزیستی تنها مرجعی است که از افراد دارای اختلال هویت جنسی حمایت می‌کند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی اظهار کرد: افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی نیاز به حمایت‌های خاص و قوانین خاص دارند به همین دلیل باید رسیدگی به امور آنها به طور فراسازمانی پیگیری شود.

وی ادامه داد: تنها 10 درصد از افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی به سمت تغییر جنسیت می‌روند این در حالیست که حدود 90 درصد آنها در مراحل مشاوره تحت درمان قرار گرفته و نیازی به جراحی پیدا نمی‌کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی ادامه داد: حدود یک سوم این افراد پس از مشاوره کاملا بهبود می‌یابند. یک سوم تغییری در حالشان ایجاد نمی‌شود و یک سوم دیگر نیز شاید وضعیت بدتری پیدا کنند.

نفریه در پایان گفت: سازمان بهزیستی در حال حاضر با چندین مرکز تخصصی و بیمارستان طرف قرارداد است و به این ترتیب بخشی از هزینه‌های درمان این افراد را پرداخت می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *