صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

هنرمندان به عنوان الگوی مردم به فرهنگ اسلامی توجه داشته باشند

۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۷۴۲۸۴
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر گفت: جامعه ای که فرهنگ خاصی مثلا فرهنگ اسلامی دارد پوشاک آنها هم باید مطابق با مبانی فکری و نظری باشد که در آن جامعه حاکمیت دارد و باید هنرمندان نیز به عنوان الگوی مردم به فرهنگ اسلامی توجه داشته باشند.
به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر با بیان اینکه پوشاک و لباس موضوعی چند وجهی است و هم جنبه نمادین و شعاری دارد و هم برای پوشش انسان است، گفت: امروز خیلی از حرف ها در قالب زبان بیان نمی شود و خیلی از مسائل را افراد در قالب لباس های خودشان منتقل و ابراز می کنند. لذا به همین دلیل است که جامعه ای که فرهنگ خاصی دارد مثلا فرهنگ اسلامی دارد پوشاک آنها هم باید مطابق با مبانی فکری و نظری باشد که در آن جامعه حاکمیت دارد.

وی افزود: در همه جوامع در مجوزها، نوع تقویت ها و تشویق ها و رویکردهایی که در حوزه پوشش دارند این موضوع را مطرح می کنند. در جمهوری اسلامی هم با توجه به اینکه گروه هایی که مرجع و مد نظر مردم هستند و بسیاری از اقشار مختلف علی الخصوص جوان ها به آنها به عنوان گروه مورد توجه نگاه کرده و الگو برداری می کنند گروه هنرمندان چه در عرصه سینما و چه در عرصه های دیگر هستند باید هنرمندان به فرهنگ اسلامی توجه داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری اینکه همه این مسائل نمی تواند در قالب دستورالعمل باشد، گفت: در یک گفت وگوی فرهنگی باید فرهنگ ها را به سمتی ببریم تا بتوانیم گفتمان حاکمیت را در  همه ابعاد خودش در جامعه نشان دهیم از جمله در پوشش و لباس.

وی افزود: باید هدف و چشم انداز را در برنامه های خودمان داشته باشیم و برنامه ریزان فرهنگی در این مسیر برنامه ریزی کرده و به این اهداف و چشم اندازها نزدیک شوند، اما متاسفانه این حرکت در جامعه ما فراموش شده است.  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *