صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ترامپ دستور ممنوعیت لابی‌گری مقامات آمریکایی را صادر کرد

۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷:۰۵
کد خبر: ۲۷۳۴۶۳
رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی ممنوعیت لابی‌گری مادام‌العمر مقامات دولت خود و نیز ممنوعیت 5 ساله‌ای برای سایر لابی‌گری‌ها امضا کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از نشریه تایمز، دونالد ترامپ دستور اجرایی ممنوعیت لابی‌گری مادام‌العمر مقامات دولت خود و نیز ممنوعیت 5 ساله‌ای برای سایر لابی‌گری‌ها را امضا کرد.

ممنوعیت لابی‌گری در آمریکا یکی از وعده‌های اساسی دونالد ترامپ در زمان مبازرات انتخاباتی بوده و ترامپ پیش از این متعهد شده که لابی‌گری مقامات را در آمریکا ممنوع خواهد کرد.

دونالد ترامپ بعد از امضای دستور اجرایی خود در این مورد گفت: این ممنوعیت همان چیزی است که در طول مبارزات انتخاباتی خود از آن صحبت کرده بودیم و اکنون آن را اجرایی کردیم. 

یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ پیش از این اقدام ترامپ در جمع خبرنگاران گفته است: ممنوعیت لابی‌گری از ورود لابی‌گران به دولت جلوگیری نخواهد کرد و این ممنوعیت امری است که به آینده دولتمردان مربوط می‌شود نه گذشته آنان.

بنا بر این دستور، مقامات دولتی پس از پایان سمت دولتی آنها تا 5 سال از هر گونه لابی منع شده و علاوه بر این آنها تا پایان عمر از هرگونه لابی برای دولت‌هی خارجی منع می‌شوند.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: آمریکا ترامپ trump

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *