صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

افزایش خطر سرطان در پی اضافه وزن 95 درصدی زنان

۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۷۲۸۰۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: یکی از اصلی ترین عوامل بروز سرطان در کشور اضافه وزن و چاقی است که بر اساس بررسی های صورت گرفته 95 درصد زنان ایرانی اضافه وزن دارند.
به گزارش گروه جامعه ،محمدرضا قوام نصیری اظهار داشت: زمینه تشخیص به موقع و استفاده از درمان های نوین سرطان  در کشور در حال گسترش است و با رایزنی های انجام شده با مسئولان همایش های ESMO اروپا( وین اتریش) ESMO آسیا (سنگاپور) امکان حضور استادان و متخصصین رادیوتراپی انکولوژی کشور برای کسب تجربیات در کشور های پیشرفته فراهم شده است. 

وی گفت: با توجه به حضور پزشکان ایرانی در همایش ESMO آسیا (2016) اکثر متخصصین انکولوژی برجسته کشور های آسیا، اروپا، امریکا حضور داشتند و مقالاتی را درباره پیشگیری تشخیص زودرس و خصوصاً درمان های جدید سرطان ارائه کردند. 

قوام نصیری افزود: وضع کشور در حوزه شیمی درمانی بسیار خوب و حتی در برخی موارد از کشورهای پیشرفته دنیا  نیز جلوتر هستیم اما در درمان رادیوتراپی انکولوژی به علت نیاز به تجهیزات و دستگاه های خاص که در اختیار نداریم چندان وضع مناسبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه شتاب کشور در دستیابی به روش های غیر جراحی درمان سرطان خوب است گفت: امیدواریم در سال های آینده بتوانیم مراکز رادیوتراپی را نیز با حمایت وزارت بهداشت مجهز کنیم.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران افزود: متأسفانه بروز برخی سرطان ها در ایران از متوسط جهانی بالاتر است به وی‍ژه در سرطان مری، معده و روده بزرگ این حالت دیده می شود.

قوام نصیری با بیان اینکه البته ما توانسته ایم با روش های رادیوتراپی و شیمی درمانی 5 سال بقای عمر بیمار پس از درمان را تضمین کنیم، گفت: برخی عوامل زمینه ساز بروز سرطان در ایران شامل تغذیه غلط، نداشتن تحرک، استعمال دخانیات و چاقی است که آلودگی هوا نیز در کشور سرطان ها را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: همچنین کم تحرکی موجب بروز اضافه وزن 95 درصدی در زنان ایرانی است که موجب افزایش سرطان سینه در کشور ما شده  و الگوی بروز سرطان را در کشور دگرگون کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *