صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

حمایت پارلمان روسیه از قانون جرم زدایی در مورد خشونت‌های خانگی

۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۷۲۰۲۵
پارلمان روسیه روز چهارشنبه حمایت قاطع خود از پیش نویس قانون جرم زدایی از خشونت‌های خانگی بدون جرح را اعلام و این طرح را تصویب کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از رویترز، پارلمان روسیه روز چهارشنبه حمایت قاطع خود از پیش نویس قانون جرم زدایی از خشونت‌های خانگی بدون جرح را اعلام و این طرح را تصویب کرد.

گروهی از فعالان حقوق زنان در مورد تصویب این طرح هشدار داده و آن را زمینه‌ای برای افزایش بروز خشونت در خانواده‌ها عنوان کرده‌اند.

مجلس دومای روسیه پیش‌نویس این قانون را با 385 رأی مثبت تصویب کرده است.

این طرح اعلام جرم و تعقیب قضایی علیه برخی خشونت‌های خانوادگی را که منجر به جراحت و آسیب فیزیکی نشود، لغو خواهد کرد.

گروه‌های طرفدار این تغییر در قانون اساسی که بیشتر آنها از حزب «روسیه واحد» ولادیمیر پوتین هستند، آن را تلاشی برای دفاع از حقوق والدین در تربیت فرزندان و نیز کاهش اختیارات دولت در راستای دخالت در امور خانواده‌ها عنوان کرده‌اند.

«آندری عیسایف» از نمایندگان حزب روسیه واحد در مورد تصویب این قانون گفته است: تصویب این قانون یک اقدام تاریخی است زیرا در بسیاری از کشورها اختیارات دولت برای دخالت در امور خانواده‌ها بسیار زیاد است و رأی امروز چنین شیوه‌ای را پایان خواهد داد.

علاوه بر این طرفداران این اصلاح قانون می‌گویند با این وجود کسانی که در خشونت‌های خانگی دچار آسیب فیزیکی جدی شوند می‌توانند آن را از طریق قانون پیگیری کنند، با این وجود فعالان حقوق زنان این قانون را یک گام انحطاطی عنوان کرده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در یک مصاحبه تلفنی به خبرنگاران گفت: مهم است که میان روابط خانوادگی و موارد مکرر خشونت تمایز قائل شویم.

















ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *