صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

"پاکستان" در 15 سال گذشته آمریکا را فریب داده است

۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۶۹۰۰۵
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
کارشناس مرکز مطالعات منطقه‌ای در آکادمی علوم افغانستان اعلام کرد: پاکستان در ۱۵ سال گذشته آمریکا را فریب داده تا از این کشور پول بیشتری دریافت کند.
به گزارش سرویس بین الملل عمران زکریا کارشناس مرکز مطالعات منطقه‌ای در آکادمی علوم افغانستان اظهار داشت که پاکستان در جنگ علیه تروریسم صادقانه عمل نکرده است.
 
وی افزود: این کشور همیشه در قبال تروریسم رویکردی دوگانه داشته و هنوز هم لانه‎های گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان هستند.
 
عمران زکریا ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا موضوع وجود لانه‌های امن گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را جدی بگیرد چرا که گروه‌های تروریستی تهدیدی برای امنیت افغانستان و سایر کشورهای منطقه نیز محسوب می‌شوند.
 
وی هشدار داد: در صورتی که آمریکا و افغانستان نتوانند این گروه‌ها را سرکوب نمایند ناامنی به سایر کشورهای منطقه نیز سرایت خواهد کرد.
 
این در حالی است که چندی قبل «دانیل مارکی»کارشناس ارشد شورای روابط خارجی آمریکا گفته بود؛ در تمام محافل سیاسی این کشور مشخص شده که ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان ترجیح می‌دهند که روابط خود با گروه‌های تروریستی را حفظ کنند.
 
با این حال برخی از کارشناسان بر این باورند که روابط آمریکا و پاکستان در این اواخر دچار تنش شده است و اهداف دو کشور در منطقه در مقابل هم قرار گرفته است. در تازه‌ترین مورد دولت پاکستان به دلیل عدم دعوت به مراسم تحلیف ترامپ این مراسم را تحریم کرد.
 
چند روز قبل نیز ژنرال «جوزف‌ووتل» فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه برای گفت‌وگو با رئیس ستاد ارتش پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرد پیش از او نیز ژنرال «جان‌نکلسون» فرمانده ماموریت حمایت قاطع نیروهای ناتو و آمریکایی نیز برای بررسی روند مبارزه با تروریسم با مقامات پاکستانی دیدار کرده بود.
 


نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
با مرگ بر امریکا کاری پیش برده نمی شود بلکه باید سر آنها کلاه گذاشت
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *