صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ارائه نخستین گزارش از طرح تحول سلامت در هفته دولت

۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۶۷۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تدوین شاخص‌های طرح تحول نظام سلامت در مرکز ملی تحقیقات سلامت آغاز شده است و در هفته دولت نیز نخستین گزارش درباره شاخص‌های ملی این طرح اعلام خواهد شد.

: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولویت واین وزارتخانه در سال جاری را حل 2معضل دارو و مشکلات حوزه درمان دانست و افزود: به دنبال اجرای راهکارهایی کنترل مباحث مربوط به حوزه دارو و پس از آن با اجرای طرح تحول سلامت، زمینه برقراری آرامش در این حوزه  فراهم شد.

به گزارش ؛ محمد حاجی آقاجانی افزود: بنابرایناین امکان ایجاد شد تا وزارت بهداشت بتواند در ادامه طرح تحول، اقدامات زیربنایی و عمده دیگری را نیز انجام دهد.

معاون وزیر بهداشت با یادآوری توجه ویژه این وزارتخانه به امر پیشگیری و بهداشت در کشور گفت: امیدواریم با حساسیت و تاکید وزارت بهداشت بتوانیم حرکت متوازن و همه جانبه‌ای را در مقوله بهداشت، پیشگیری و درمان و نیز در حوزه دارو، آموزش و پژوهش شاهد باشیم.

آقاجانی با بیان این که در حال حاضر در فاز سوم طرح تحول نظام سلامت قرار داریم،گفت: فاز نخست طرح تحول نظام سلامت از اول آبان ماه 92 طی 6 ماه کار مطالعاتی و تدوین برنامه آغاز شد، از 15 اردیبهشت ماه نیز به تدریج برنامه های طرح تحول کلید خورد، سه ماه فاز استقرار این برنامه به طول انجامید و از 15 اردیبهشت ماه به طور رسمی فاز سوم یعنی پایش، ارزیابی و نظارت برنامه‌ها آغاز شده است.

به گفته وی در فاز سوم چندین اتفاق خواهد افتاد؛ حضور همکاران و بازرسان دبیرخانه ستاد تحول در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های سراسر کشور از جمله این اقدامات است همچنین طرح تحول در دو استان مرکزی و آذربایجان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است و سایر استان‌ها نیز به تدریج مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون وزیر بهداشت افزود: در مرکز ملی تحقیقات سلامت نیز تدوین شاخص‌های طرح تحول نظام سلامت آغاز شده است و در هفته دولت نخستین گزارش درباره شاخص‌های ملی این طرح اعلام خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *