صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تنش میان عربستان و ایران سیاست عمان را تغییر می‎دهد؟

۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۰:۰۱
کد خبر: ۲۶۶۰۴۹
خبرگزاری رویترز گزارش داد که در پی ایجاد تنش بین ایران و عربستان سیاست عمان که خواهان دوستی با همه طرف‌هاست به نوعی دچار مشکل شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: در پی ایجاد تنش بین ایران و عربستان سیاست عمان که خواهان دوستی با همه طرف‌هاست به نوعی دچار مشکل شده است.

برای عمان این امر که بتواند در سیاست‌های خود در قبال ایران و عربستان نوعی توازن ایجاد کند دشوار است و در حال حاضر تنش بین تهران و ریاض آزمونی برای این سیاست مسقط خواهد بود.

به نوشته رویترز عمان در سال 2013 به مذاکرات ایران و آمریکا کمک کرده و در این مذاکرات که به توافق هسته‌ای ایران منجر شد، میانجیگری کرده است.

مقامات عمان عقیده دارند که این سیاست از بی‌ثبات شدن و ایجاد هرج و مرج در منطقه جلوگیری می‌کند.

یکی از اعضای شورای مشورتی مجلس عمان در این‌باره می‌گوید: ما امیدواریم که عمان به این سیاست خود ادامه دهد، تنش میان عربستان و ایران برای کل منطقه فاجعه آمیز خواهد بود.

رویترز در بخش دیگری از این گزارش می نویسد: این در حالی است که در پی کاهش قیمت نفت، عمان با کسری بودجه مواجه شده و مسقط  برای حفاظت از اقتصاد خود به دنبال افزایش روابط تجاری با تهران است.









نظرات بینندگان
طاها
|
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
معلومه، پیوستن عمان به ائتلاف ضد تروریسم عربستان هم در همین راستاست!!!
علی
|
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
عربستان خیلی خیلی پست و کثیف بوده و هست. حدود یکسال هست که مردم یمن مسلمان را با بمبهای آمریکایی تیکه پاره میکند. این حکومت عربستان حکومت شیطان است. مرگ بر عربستان خائن به اسلام
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *