صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سنتی‌بودن هر فرآورده دلیل بر سلامت و بهداشت نیست

۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۶۶۰۱۰
یک مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سنتی‌بودن هر فرآورده‌ای را دلیل بر سلامت و بهداشت آن ندانست و بر توجه ویژه مصرف کنندگان به پروانه بهداشت تولیدکنندگان تاکید کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تسنیم، زهرا مجدی با اشاره به اینکه در صورت تمایل به مصرف لبنیات سنتی از نوع مطمئن و دارای مجوز بهداشتی استفاده شود، زیرا سنتی بودن هر فرآورده دلیل بر سلامت و بهداشتی بودن آن نیست، گفت: امروزه با توجه به گرایش و اشتیاق مردم به مصرف لبنیات سنتی، ایمنی و سلامت این دسته از محصولات از دغدغه‌های دست‌اندرکاران بهداشتی کشور است.

مجدی با اشاره به طرح ارزیابی محصولات لبنی سنتی به‌روی سه فرآورده ماست، پنیر و دوغ توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: متأسفانه نتایج آزمایشگاهی حاکی از آن است که اکثر این فرآورده‌ها از بهداشت و ایمنی چندانی برخوردار نیست.

این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تأکید کرد: تمام شهروندان می‌بایست در هنگام خرید انواع لبنیات به شماره پروانه بهداشتی ساخت، نام و آدرس تولید کننده و تاریخ تولید مصرف فرآورده توجه کنند و از خرید فرآورده‌هایی که فاقد پروانه بهداشتی است اجتناب کنند.

مجدی در خاتمه متذکر شد: در صورت تمایل به مصرف لبنیات سنتی از نوع مطمئن و دارای مجوز بهداشتی استفاده شود، زیرا سنتی بودن هر فرآورده دلیل بر سلامت و بهداشتی بودن آن نیست.


برچسب ها: لبنیات سنتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *