صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

70درصد خودروهای تهران قابلیت استفاده از بنزین یورو4 ندارند/ استفاده از بنزین یورو5 امکان‌پذیر نیست

۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶:۱۰
کد خبر: ۲۶۵۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور، با بیان این که تنها 25 تا 30 درصد از خودروهای کلان شهر تهران قابلیت استفاده از بنزین یورو4 را دارند اعلام کرد: هم اکنون 70درصد از خودروهای کشور از جمله تهران فرسوده هستند و نمی توانند از این بنزین به صورت دائمی استفاده کنند.

: رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور، با بیان این که تنها 25 تا 30 درصد از خودروهای کلان شهر تهران قابلیت استفاده از بنزین یورو 4 را دارند اعلام کرد: هم اکنون 70 درصد از خودروهای کشور از جمله تهران فرسوده هستند و نمی توانند از این بنزین به صورت دائمی استفاده کنند. 

بیژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: هم اکنون خودروهای فرسوده به صورت اجباری از بنزین یورو 4 استفاده می کنند که همین امر موجب افزایش سه برابری حجم آلایندگی شده است. 

رئیس انجمن جایگاه‌داران بنزین با اشاره به عرضه بنزین یورو 4 ، در شهرهای تهران، کرج و اراک اضافه کرد: تا پایان سال جاری کلیه شهرهای کشور موظف هستند از بنزین یورو 4 استفاده کنند. 

وی با اشاره به اعلام وزارت نفت مبنی بر عرضه بنزین یورو 5 از سال آینده در کلان شهرهای کشور افزود: در صورت استفاده الزامی از بنزین یورو 5 کلیه حمل ونقل کشور به دلیل فرسوده شدن از این بنزین نمی توانند استفاده کنند.
 
حاج محمد رضا، با اشاره به گستردگی ناوگان فعلی حل ونقل در ایران عنوان کرد: هم اکنون خودروهای اروپا از بنزین یورو 9 استفاده می کنند این در حالیست که خودروهای فعلی ایران هم اکنون قابلیت استفاده از بنزین یورو 4 را هم ندارند.
 
وی ادامه داد: در دنیای امروز، بنزیون یورو 9 به بازار عرضه می شود و اگر در کشور ما بنزین یورو 5 نیز عرضه شود، باز از اروپا عقب تر هستیم. 

حاج محمد رضا اضافه کرد: خودروسازان، متحد شده بودند که وسایل نقلیه را در زمینه تولید ارتقاء بخشند، و به سطح یورو 4 برسانند، لیکن برخی خودروهای قدیمی مانند پیکان سال55 یا 60 نمی تواند خود را به این سطح برساند و از طرفی با عنایت بر اینکه این گونه خودروها حتی نمی توانند بنزین سوپر را هم مصرف کنند، امیدوار هستیم که خودروسازان به قول خود عمل کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *