صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

بازتاب در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های خارجی + تصاویر

۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲:۵۹
کد خبر: ۲۶۴۹۷۲
خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی بازتاب گسترده ای در میان خبرگزاری های خارجی داشت.
به گزارش گروه بین الملل ، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام و یاران دیرینه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب عصر امروز بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

برهمین اساس خبر درگذشت آیت الله هاشمی واکنش های فراوانی به همراه داشت و حتی رسانه های بین المللی به سرعت به بازتاب این خبر پرداختند.










***پیام تسلیت سید حسن نصرالله در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای، تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای مقاومت اسلامی لبنان در 34 سال گذشته، حامی ، یاور و تکیه گاهی بزرگ و پدری مهربان و دلسوز و مدافعی سرسخت برای ما در همه مراحل و شرایط سخت بود.

سید حسن نصرالله در این بیانیه که صبح روز دوشنبه منتشر شد، آورده است: إنا لله وانا إلیه راجعون، دیروز مردی بزرگ از بزرگان امت ، حضرت آیت الله شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را که خداوند غرق در رحمت واسعه خویش گرداند، از دست دادیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی به فلسطین و قدس ، قضیه محوری امت اسلامی باور و ایمان داشت و پرچمدار آن بود و در مقابل طرح صهیونیستی در فلسطین و منطقه، مقاومی سرسخت و مستحکم بود.




دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره و به طور مطلف حامی ملت ، قضیه ، مقاومت و جهاد فلسطین بود.

سید حسن نصرالله تصریح کرده است: فلسطین و قضیه آن همواره در مبارزات طولانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران حکومت شاه مستبد پهلوی و بعداز پیروزی انقلاب مبارک اسلامی در ایران به رهبری حضرت امام خمینی(قدس سره) و در همه جایگاه ها و مسئولیت هائی که ایشان تا زمان رحلت برعهده داشتند، جایگاهی ویژه داشت.

وی تاکید کرده است: ما در حزب الله هرگز و تا دنیا دنیاست ، مواضع حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را که همواره کنار ما در همه میادین و مراحل ایستادند، فراموش نخواهیم کرد به ویژه اینکه ایشان با خوشی ما خوشحال و با غم ما اندوهگین می شدند و روزی برای کمک و یاری ما تاخیر نکردند.

سید حسن نصرالله می افزاید: به نام خود، رهبری حزب الله ، همه نیروهای مقاومت ، خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و همه اهالی مقاومت اسلامی لبنان رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به امام و رهبرمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ( دام ظله)، مراجع عظام ( دامت برکاتهم) ، خانواده محترم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله علیه) ، مقامات محترم جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز و شریف ایران تسلیت و تعزیت می گویم و برای ایشان از خداوند متعال رحمت و علو درجات و برای همه دوستداران ایشان صبر و اجر مسئلت دارم.

دبیرکل حزب الله در پایان این بیانیه تاکید کرده است که ما همواره دوستدار و دعاگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی خواهیم بود و از ایشان تقدیر و تشکر می کنیم.


ایندین اکسپرس: هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق ایران بر اثر حمله قلبی درگذشت.


دیلی میل: هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق ایران در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان درگذشت.


رویترز: هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق ایران درگذشت.


جروزالم پست: هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق ایران بر اثر حمله قلبی درگذشت.


استرایت تایمز: اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق ایران در سن 82 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

نیویورک تایمز: آیت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق ایران در سن 82 سالگی درگذشت.

















نظرات بینندگان
حسین سلیمانی
|
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
از خداوند غفار برای روح بزرگ آن فقید سعید مغفرت می طلبم و بقا و طول عمر رهبر فرزانه آیت الله خامنه ای را خواهانم
حزب الله
|
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
خدا بیامرزد این مرد بزرگ را
کمال یامی
|
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
خدا روحشون رو شاد کنه مرد بزرگی بود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *