صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آمادگی ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در 10 هزار شعبه اخذ رای

۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۴۰
کد خبر: ۲۶۱۵۸۶
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور،گفت: وزارت کشور توان و آمادگی کامل برای برگزاری تمامی فرآیند های انتخابات در 10هزار شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی را دارد.
به گزارش گروه سیاسی ، امیر شجاعان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر و کارشناسی با شورای نگهبان به منظور برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی با توجه به آمادگی کامل از سوی وزارت کشور، اظهار داشت: فرآیند انتخابات شامل 25 مورد است که اکثر موارد بجز اخذ رای و شمارش به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امیدواریم در انتخابات سال 96، اخذ رای و شمارش آرا نیز با هماهنگی شورای نگهبان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی باعث کاهش خطاهای شمارش، افزایش سرعت کار و ایجاد شفافیت می شود و دولت از اخذ رای الکترونیک حمایت می‌کند، گفت: بحث ها و زیر ساخت لازم فنی و امنیتی این امر با هماهنگی دستگاهای ذی ربط آماده و فراهم است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نیاز به تامین منابع مالی لازم از سوی مجلس هستیم تصریح کرد: وزارت کشور در حال رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین منابع انتخابات الکترونیکی است.

شجاعان بیان داشت: بعد از توافق نهایی با شورای نگهبان، شیوه، محل اجرا و تعداد شعباتی که می‌خواهند الکترونیکی برگزار شوند را مشخص خواهیم کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *