صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

حمله تند بنیامین نتانیاهو به جان کری

۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۲۹
کد خبر: ۲۶۱۳۰۱
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات اخیر جان کری در حمایت از قطعنامه ضدصهیونیستی را جانبدارانه و ضد اسرائیلی خواند و مدعی شد که دولت آمریکا در حرکتی سازمان یافته و هدایت شده این قطعنامه را در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسانده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سخنان اخیر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص شهرکسازیهای غیرقانونی صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی را جانبدارانه توصیف کرد.

«بنیامین نتانیاهو» در بیانیه‌ای مطبوعاتی با بیان اینکه وزیر امورخارجه آمریکا ریشه‌های اصلی تنش و درگیری اسرائیل و فلسطین را به کل نادیده می گیرد اظهارکرد که جان کری وسواس عجیبی به موضوع شهرکسازی اسرائیل د رسرزمینهای اشغالی دارد.

وی ضمن ضد-اسرائیلی خواندن اظهارات جان کردی افزود که همانند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که جان کری از پیشگامان تصویب آن بود، گفته‌های اخیر او نیز تماما علیه اسرائیل است.
«جان کری» اخیرا گفته که رویکرد اسرائیل بر اشغال مداوم سرزمین های اشغالی است که این امر برهم زدن راهکار «دو دولتی» برای حل مناقشه این منطقه را در پی خواهد داشت. .

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که وی به دنبال ایجاد صلح در منطقه است اما مسأله این  است که فلسطینی‌ها فرهیختگی لازم برای یک تصویب یک قطعنامه صلح‌آمیز را ندارند.

«نتانیاهو» بار دیگر با اشاره به قطعنامه ضدصهیونیستی اخیر شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که شواهد کاملا آشکا و بی چون و چرایی وجود دارد که دولت آمریکا به صورت سازمان یافته و هدایت شده این قطعنامه را علیه اسرائیل به تصویب رساند.

پیش از این نیز «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل  مبنی بر متوقف کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی، ادعا کرده بود که از این قطعنامه پیروی نخواهد کرد.

دفتر بنیامین نتانیاهو در پی تصویب قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه، با انتشار بیانیه‌ای آن را رد کرد.

پیش نویس این قطعنامه از طرف  چهار کشور مالزی، ونزوئلا، نیوزلند و سنگال پیشنهاد شده که در آن بر متوقف کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی تاکید شده است.

روز جمعه این قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید اما آمریکا به این قطعنامه رأی ممتنع داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده بود که این قطعنامه باید وتو شود و از باراک اوباما نیز خواسته بود که این قطعنامه را وتو کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *