صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رتبه قابل توجه ايران در سرشماری اينترنتی نفوس و مسكن

۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸:۲۹
کد خبر: ۲۶۰۱۲۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون مركز آمار با اشاره به جايگاه چهارم ايران در سرشماری نفوس و مسكن در سطح جهانی گفت: ايران در سرشماری اينترنتی رتبه قابل توجهی در ميان كشورهای جهان دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علی زاهديان معاون مركز آمار در مراسم تجليل و تقدير از دست اندركاران سرشماری عمومی مسكن گفت: طراحی سرشماری نفوس و مسكن بيش از دو سال زمان برد و حدود ٢٠ كميته طراحی و آزمايش را برعهده گرفته‌اند كه در اين ميان ١٧٠ نفر در طراحی سرشماری نفوس و مسكن شركت كرده‌اند.

وی در خصوص جايگاه ايران در سرشماری اينترنتی بيان كرد: ايران پس از كشورهای كانادا، استراليا و كره جنوبی رتبه چهارم را در سرشماری در سطح جهان دارد.

معاون مركز آمار در خصوص تحصيلات ماموريت سرشماری تصريح كرد: از نظر تحصيلات ١١ درصد سرشماران دارای مدرك ديپلم، ٨ درصد فوق ديپلم، ٦٤.٨ درصد ليسانس و ١٥ درصد دارای مدرك فوق ليسانس بوده‌اند.

زاهديان اظهار كرد: در تمام كشورهای دنيا هزينه سرشماری بسيار بالا است به گونه‌ای كه در افريقای جنوبی به ازای هر نفر٢ دلار، در امريكا ٣٣ دلار و در اروپا ٧.٨ به ازای هر نفر بوده است كه اين رقم در ايران بسيار كمتر است.

وی در توضيح رتبه ايران در سرشماری ياد آورشد: ايران با سهم ٤٧.٥ جايگاه ويژه‌ای در سرشماری اينترنتی در سطح جهان دارد.

معاون در انتها خاطرنشان كرد: از ماموران سرشماران حضوری سهم اقايان ٥٢.٣ درصد و سهم بانوان ٤٧٠٨ درصد بوده است كه در نتيجه از تعداد ٢٥ هزار مامور ٣ هزار ١٠٠ مفر گزينش شدند و سرشماری را برعهده گرفتند

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *