صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اجرای طرح آینه با موضوع آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در یزد

۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۲۷
کد خبر: ۲۵۸۹۵۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رفاهی از اجرای طرح آینه با موضوع آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در استان یزد خبر داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد از اجرای طرح آینه با موضوع آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در استان یزد خبر داد.

وی گفت: طرح تحول و ارتقای فردی و اجتماعی با برنامه‌ریزی‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه استان برای مقابله، پیشگیری و کنترل آسیب‌ها با موضوع آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در استان اجرایی خواهد شد.

رفاهی با بیان اینکه اجرای این طرح بر پایه آگاهی از خویشتن، یارگیری صحیح و تولد و نوزایی دوباره انسان است ادامه داد: هدفمندی و برنامه‌ریزی برای کنترل اخلاق فردی و اجتماعی از اهداف اجرای طرح در مقابله با آسیب‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با تأکید بر شناخت و آگاهی از خود اضافه کرد: کسی که جاهل برخود باشد بر همه چیز جهل دارد و طغیان و سرکشی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: طرح آینه ایجاد زمینه و بستری برای این است که انسان خود را بشناسد و در بازبینی از فطرت خود به نفس مطمئنه برسد و از پلیدی‌ها و زشتی‌های نفسانی که انسان را وادار به انجام کارهای نادرست می‌کند و به صورت آسیب‌ها جلوه می‌دهد دور بماند.

رفاهی اجرای این طرح را بر اساس مدل امید و با استناد به آیات و روایات برشمرد و افزود: این طرح با برگزاری دوره‌های انگیزشی و مهندسی داشته‌ها به افراد می‌آموزد تا با صبر و گذشت، آرامش، ساده‌گویی و رعایت ادب و احترام به نشاط‌آفرینی و رفتار صمیمانه در برخورد با دیگران بپردازد.

وی همچنین گفت: اجرای این طرح به شکلی تأکید بر احیای اخلاق در جامعه دارد که با ایجاد فضای نشاط‌انگیز و بهره‌گیری از منابع اثرگذار علمی و اخلاقی به آموزش مهارت‌های اساسی زندگی می‌پردازد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *