صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان به تهران سفر می کند

۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۵
کد خبر: ۲۵۷۳۷۹
دسته بندی‌: سیاست
معاون دوم رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان برای گفت وگو درباره مهاجران افغانی در ایران به تهران سفر می کند.

به گزارش گروه سیاسی ، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان روز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت که محمد محقق برای گفت وگو با مقامات ایران و فراهم کردن سهولت های بیشتر برای مهاجران به این کشور سفر خواهد کرد،اما وی نگفت که این سفر در چه تاریخی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: محقق سال گذشته نیز به ایران سفر کرده بود و با سفر وی فرصت های بهتری برای مهاجران افغان در جمهوری اسلامی ایران فراهم شد و امسال نیز امیدواریم که چنین کاری صورت بگیرد.

وی از کمک ها و میزبانی جمهوری اسلامی ایران در دهه های گذشته از میلیون ها مهاجر افغان قدردانی کرد و خواستار همکاری های بیشتر برای حل مشکلات آنان شد.

براساس آمارهاافغانستان بیش از 7 میلیون مهاجر در کشورهای مختلف جهان دارد که نزدیک به 6 میلیون نفر از آنان در کشورهای ایران و پاکستان زندگی می کنند.

ایران و پاکستان گفته اند که نیمی ازمهاجران افغان در این کشورها بدون مجوز قانونی اقامت دارند و از دولت افغانستان خواسته اند که مانع ورود غیرقانونی مهاجران به این کشورها شوند.

حدود یک میلیون مهاجرافغان در کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا زندگی می کنند که پس از ظهور گروهک تروریستی داعش، این کشورها قوانین سختگیرانه تری را برای مهاجران اتخاذ کرده اند و به شدت مانع ورود مهاجران به کشورهای خود می شوند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *