صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

برپایی نمایشگاه توانمندی های بانوان در بصره نشانگر نشاط زنان ایرانی است

۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰:۰۱
کد خبر: ۲۵۷۲۸۵
دسته بندی‌: سیاست
کنسول ایران در بصره گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان خوزستان در بصره، نشان دهنده روح زنده و پر نشاط زنان ایرانی است.
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز حسین سیاهپوش در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اهواز و زنان کارآفرین و طراح ایرانی در حاشیه نمایشگاه توانمندی های زنان خوزستان در بصره بیان کرد: فلسفه وجودی ما در عراق انتقال و صدور گفتمان فرهنگ جمهوری اسلامی در عراق است. 

وی افزود: 65 درصد مردم کشور عراق شیعه هستند و امروز عراق به هنر و فرهنگ زن ایرانی به عنوان الگو و اسوه نیاز دارد و مهم است که نگاه زنان جنوب عراق به زن ایرانی باشد. 

وی ادامه داد: همچنین ترویج و ایجاد نمایشگاه ها در عراق غیر از بعد هنری، چندین پیام دارد که نشان دادن نقش زن ایرانی در ساختار اجتماعی کشور ، انتقال فرهنگ و کمک به مردان در ساخت کشور و بالاتر از همه تبلیغ حجاب برتر از مهمترین این پیامهاست. 

کنسول ایران دربصره یادآور شد: در کشوری که هشت سال با ما در جنگ بود با محوریت فرهنگ و گفتمان حضور یافتیم و طرف عراقی را تحت تاثیر فرهنگ و هنر خودمان قرار دادیم که در این مسیر از رئیس اتاق بازرگانی اهواز به دلیل برگزاری چنین نمایشگاهی تقدیر و تشکر می کنم. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نیز گفت: در صورت حمایت کنسولگری ایران در بصره می توانیم نمایشگاه توانمندی بانوان خوزستان را در عراق به صورت فصلی یا دائمی برگزار کنیم. 
شهلا عموری اظهار کرد: در این نمایشگاه تعدادی از بانوان که از طراحان برتر کشور و فعالان اقتصادی هستند، حضور دارند. 

وی با بیان اینکه این نخستین نمایشگاه زنان ایران در عراق بود که ممکن است کاستی های هم داشته باشد،افزود: در این نمایشگاه سعی شده از کالاهای برند استفاده شود و افراد شرکت کننده نیز کسانی هستند که بتوانند با طرف عراقی ارتباط برقرار کنند. 

وی گفت: نمایشگاه توانمندی های بانوان خوزستان در بصره با سه هدف فروش، شناخت کالای ایرانی، آموزش و ایجاد صلح و انجام امور خیریه در کل جهان برگزار شد. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ادامه داد: می خواهیم سایر مردم جهان بدانند که زنان ما خواهان صلح هستند. 

وی با بیان اینکه زنان با حجاب کامل در این نمایشگاه شرکت کرده بودند اظهارکرد: هدف این بود تا به این ترتیب فرهنگ خود را به کشورهای اسلامی دیگر منتقل کنیم. 

وی گفت: کشور عراق از همه کشورهای دیگر واردات دارد که با توجه به همسایگی و نزدیکی فرهنگی ما با عراق انتظار داریم تا حضور پررنگ تری در این کشور داشته باشیم. 

عموری بیان کرد: از اتاق های بابل ، میسان و ناصریه عراق نیز دعوت کردند که این نمایشگاه را در استان های دیگر عراق هم داشته باشیم. 


برچسب ها: نمایشگاه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *