صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

روسیه: "طالبان" افغانستان یک جنبش سیاسی است و با آنها ارتباط داریم

۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵:۱۲
کد خبر: ۲۵۳۷۹۰
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
الکساندر مانتینسکی سفیر روسیه در افغانستان طالبان را یک جنبش سیاسی معرفی کرد و گفت: تماس‌های کشورش با گروه طالبان با هدف امنیت اتباع روسی و نمایندگی‌های سیاسی روسیه در افغانستان انجام شده است.
به گزارش سرویس بین الملل الکساندر مانتینسکی سفیر روسیه در کابل در نشست خبری در رابطه با ارتباط مسکو با طالبان،به رسانه‌ها گفت: تماس‌های روسیه با گروه طالبان با هدف امنیت اتباع روسی و نمایندگی‌های سیاسی روسیه در افغانستان انجام شده است.
 
سفیر روسیه خاطرنشان کرد: بخش دیگری از این تماس‌ها، به منظور تسریع صلح و آشتی بین دولت  کابل و گروه طالبان صورت می‌گیرد.
 
وی تأکید کرد: طالبان یک جنبش سیاسی در افغانستان است و دولت افغانستان اگر صلح و آشتی می‌خواهد باید به صورت مستقیم وارد گفت‌وگوهای صلح با طالبان شود.
 
مانتینسکی گفت: ما برای تأمین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و کنسولگری روسیه و نیز برای تأمین امنیت آسیای میانه و روسیه، با طالبان ارتباط داریم.
 
وی طالبان را یک جناح سیاسی نامید و بر گفت‌وگو با این گروه تأکید ‌کرد و گفت: روسیه همواره معتقد بوده‌است که آشتی ملی و صلح یک نیاز است و این روند باید با رهبری و مالکیت افغانستانی‌ها انجام شود.
 
سفیر روسیه گفت که این کشور از گسترش فعالیت‌های گروه داعش در افغانستان و کشورهای منطقه بیم دارد.
 
 طلوع نیوز به نقل از الکساندر مانتیسکی نوشت: ما نگران هستیم که هدف داعش نه تنها افغانستان، بلکه آسیای مرکزی، پاکستان، چین، ایران، هند و حتی روسیه است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *