صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

گرمی کسب‌و‌کارهای دوره‌ای با شروع فصل سرد+تصاویر

۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۵۱۰۸۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
با تغییر فصل و سرد شدن هوا برخی از افراد برای رونق کسب و کار خود، اقدام به فروش اجناس مطابق با نیاز مردم می‌کنند که در این میان کار و کاسبی در منطقه درکه نیز حال و هوای پاییزی به خود گرفته است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با سرد شدن هوا کسب و کارهای فصلی نیز ظاهر خود را عوض می‌کنند و مطابق با نیاز افراد رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرد.

یکی از مکان‌هایی که چهره تازه‌ای به خود می‌گیرد کسب و کار در منطقه درکه تهران است که از فروش لباس‌های گرم و زمستانی گرفته تا خوراکی‌های مخصوص این فصل دل هر رهگذری را به هوس می‌اندازد.

در بین بساط دست فروشان لباس‌های گرم و وسایل مورد نیاز کوهنوردی در زمستان بازار گرمی دارد و بیش از هرچیز جوراب‌های پشمی و گرم به چشم می‌خورد که باتوجه به نوع پشم استفاده شده در آن قیمتی های متفاوتی دارد.


در این میان، برای خرید یک جفت جوراب از جنس کرک شتر باید 35 هزار تومان هزینه کرد و جوراب‌های بافته شده از پشم گوسفند قیمتی بین 20 هزار تومان تا 25 هزار تومان دارند.


در کنار فروش لباس‌های گرم بیشترین چیزی که در مسیر کوه ‌‌پیمایی به چشم می‌خورد فروش انار و آب انار تازه بود و کمتر پیش می‌آید کسی به آنجا برود و آب انار آن منطقه را میل نکند و در همه مغازه‌های مسیر و بساط‌های کنار کوه هر لیوان آب انار به قیمت 3 هزار تومان به‌فروش می‌رسید.


همچنین مغازه‌هایی که در تابستان به فروش گیلاس و آلبالو مشغول بودند فروش خرمالو را اولویت قرار داده‌ و هرکیلو خرمالو تازه را به قیمت 3 هزار تومان به فروش می‌رساندند.


یکی از مغازه‌های این منطقه نیز به پخت نان محلی روی آورده و بازار گرمی برای خود دست و پا کرده بود، خریداران از عطر و طعم نان تعریف زیادی می‌کردند و کاشف به عمل آمد که نان ها بر روی هیزم پخته می‌شد.


قیمت نان‌ها با توجه به نوع آن از نان گندم هزار و 500 تومانی و کلوچه ساده 2 هزار تومانی تا کماج حلوایی 5 هزار تومانی متغییر بوده و در کنار قیمت، مواد تشکیل دهنده نان نیز به طور کامل ذکر شده بود.


 گفتنی است که در کنار خوراک و پوشاکی که در این منطقه فروخته می‌شد، یک مکان گرم برای استراحت افراد بیش‌ از هرچیز به کار می‌آمد و آلاچیق‌های سنتی منطقه باتوجه به سرمای هوا چهره تازه‌ای به خود گرفته بودند.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *