صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

جنگ طولانی اثرات منفی بر پیکر دانش در "افغانستان" وارد کرد است

۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۲۴
کد خبر: ۲۴۶۸۶۴
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
فریده مومند وزیر آموزش‌های عالی در نخستین جشنواره دانشجوی برتر دانشگاه کابل با بیان اینکه به دانشجویان ارج بگذاریم، گفت: جنگ‌های طولانی در افغانستان تأثیرات منفی بر پیکر دانش و دانشجویان وارد کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل  نخستین جشنواره دانشجوی برتر دانشگاه کابل به مناسبت روز جهانی دانشجو روز (یکشنبه) به همت دانشگاه کابل، اتحادیه دانشجویان» و شماری از نهاد‌ها و با حضور مقامات دولتی و استادان دانشگاه در کابل برگزار شد.
 
سخنرانان این نشست، دانشجویان را نماد فکر و اندیشه در یک کشور خواندند و اظهار داشتند: برای بهبود وضعیت زندگی دانشجویان باید تلاش شود.
 
فریده مومند وزیر آموزش‌های عالی در این جشنواره با بیان اینکه به دانشجویان ارج بگذاریم، گفت: جنگ‌های طولانی در افغانستان تأثیرات منفی بر پیکر دانش و دانشجویان وارد کرده است.
 
مومند افزود: با وجودیکه در طول یک دهه اخیر برای توسعه دانش و دانشگاه‌ها تلاش‌های انجام شده، اما این روند نیازمند کار و فعالیت‌های بیشتری است.
 
وی با ابراز اینکه حدود 36 دانشگاه در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: برای بهبود کیفیت دانشگاه‌ها باید تلاش شده و چالش‌های فرا روی دانشجویان نابود شود.
 
وزیر آموزش‌های عالی از اعزام 700 دانشجوی دختر به خارج از کشور خبر داد و اظهار داشت: این دانشجویان جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام شده‌اند.
 
فریده مومند در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه مشکلات را باید نابود کرد، گفت: تعهد ما تغییر است و برای توسعه و رشد بخش آموزش و دانش تلاش خواهیم کرد.
 
در همین حال حمیدالله فاروقی رئیس دانشگاه کابل در این جشنواره با تأکید بر اینکه با مسئولیت‌پذیری کشور را توسعه دهیم، گفت:برگزاری جشنواره‌های دانشجویان برتر تداوم پیدا کند.
 
فاروقی با اظهار اینکه دانشجویان نقش موثر و تاریخی در ساختار یک کشور دارند، افزود: عدم توجه دانشجویان به مسئولیت آنها در جامعه، مهم‌ترین مشکلی است که دانشجویان با آن مواجه‌اند.
 
وی با اشاره به بروز افراطیت در دانشگاه‌ها تأکید کرد: دانشجویان باید از حرکت‌های افراطی در دانشگاه‌ها جلوگیری کرده و دنباله‌رو افراطیت نباشند.
 
رئیس دانشگاه کابل در پایان سخنانش مشکلات کنونی کشور را ناشی از افراطیت عنوان کرد و اظهار داشت: همه باید برای  توسعه و رشد کشور تلاش کنیم.
 
همچنین عبدالرئوف گوهری معاون دانشگاه کابل دانشجویان را نماد فکر و اندیشه در یک کشور خواند و گفت: با آموزش و تحصیل کشور را توسعه و رشد دهیم.
 
گوهری جنگ را عامل عقب‌گرد افغانستان خواند و افزود: برای بهبود وضعیت زندگی دانشجویان باید تلاش شده و جذب دانشجویان در دانشگاه‌ها افزایش یابد.
 
وی در پایان سخنانش تصریح کرد: دانشجویان باید بکوشند تا در سطح جهانی مقام نخست را کسب کرده و نام کشور را درخشان کنند.
 
در پایان این جشنواره 3 دانشجو به عنوان دانشجوی برتر دانشگاه کابل انتخاب شدند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *