صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

همايش هزاره حضور ناصر خسرو در طارم برگزار می شود

۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۴۱
کد خبر: ۲۴۴۲۹۰
سال جاری هزارمين سال آغاز سفر تاريخي ناصر خسرو از مرو تا مكه است به همين مناسبت درهرمقصدش دراین سفرتاریخی،یک همایش به مناسبت هزاره حضور این حکیم والامقام درآن شهر برگزار می شود كه شهرستان طارم يكی از اين مقاصد است.
به گزارش گروه جامعه ،منیژه قاسمی دبیر اجرایی این همایش گفت: 27 ام آبانماه زمان برگزاری همایش هزاره حضور ناصر خسرو در طارم، به میزبانی شهر آب بر است. وی ادامه داد: هدف از این همایش شناساندن طارم، باستان شناسی و نگاهی به طارم در عصر ناصر خسرو و ورود به عصر ناصر خسرو است.
 
دبیر اجرایی همایش هزاره حضور ناصر خسرو در طارم  در خصوص موضوعات این همایش گفت: در این همایش موضوعاتی چون سفر و سفرنامه ناصرخسرو، عصر ناصر خسرو، طارم در عصر ناصر خسرو، باستان شناسی طارم و ... مورد بررسی قرار می گیرد.
 
وی در خصوص برنامه های اجرایی این همایش اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه خوشنویسی اشعار ناصر خسرو با همكاری انجمن خوشنویسان طارم ، نمایشگاه صنایع دستی، مسابقه سفرنامه نویسی برای دانشجویان، اساتید و دبیران تاریخ و ادبیات طارم و دیدار از اماكن تاریخی از جمله برنامه های جانبی همایش هزار حضور ناصرخسرو در طارم است.
 
به گفته قاسمی این همایش به پیشنهاد سرای ایران شناسی با همكاری پژوهشكده اسناد، انجمن ایرانی تاریخ، دانشگاه پیام نور طارم، فرمانداری، اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان و ... برگزار می گردد.
 
گفتنی است "ناصرخسرو در زمره پنج شخصیت برترتاریخ ایران است و این حكیم والا مقام قدیمی ترین فردی است که گردشگری هدفمند را در ایران ثبت و ضبط کرده است چرا که ناصر خسرو برخلاف ابن بطوطه که پس از سفر تنها به یادآوری برخی خاطرات مبهم ازایرانگردی می پرداختند،تمام جزئیات سفرش را به صورت روز به روز و لحظه به لحظه ثبت و ضبط کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *