صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بهره برداری از 1600 واحد تک نفره زایمان طبیعی به زودی

۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۱۲
کد خبر: ۲۴۲۳۳۸
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
وزیر بهداشت گفت: به زودی علاوه بر واحدهای زایمان طبیعی افتتاح شده، 1600 واحد تک نفره زایمان به زودی در کشور راه اندازی می شود.
به گزارش گروه جامعه ، واحدهای جدید در 144 بیمارستان، 135 شهر و 37 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به طور همزمان از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این مراسم که در شهرستان فسا برگزار شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما گفت:بهینه سازی فضاهای فیزیکی بلوک های زایمانی کشور با هدف تکریم مردم، خوشایند سازی فرآیند زایمان طبیعی، حفظ حریم خصوصی مادران باردار، ارتقای شاخص های سلامت مادران و نوزادان و نیز ترویج زایمان طبیعی به عنوان ایمن ترین روش زایمان از اهداف این طرح بزرگ ملی است.

سید حسن قاضی زاده هاشمی افزود:در این طرح حداقل 2 هزار متر مربع فضای درمانی بهسازی شده و وزارت بهداشت در همه جای کشور در حال اجرای این طرح ها است.

 وی افزود: تا پایان امسال هزار و 600 واحد تک نفره  زایمان طبیعی به بهره برداری می رسد که برای ساخت ، راه اندازی و تجهیز این واحدها نیاز به حمایت مجلس برای تامین اعتبار داریم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: این اقدام با هدف اجرای سیاست های جمعیتی ابلاغی رهبرمعظم انقلاب اجرا می شود و در طرح تحول سلامت رایگان شدن و ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین به عنوان یکی از بسته های خدمتی وزارت بهداشت است.

 وی افزود: در طرح نظام جامع سلامت 11 میلیون نفر صاحب دفترچه خدمات درمانی شده اند و پرداخت هزینه های درمان در شهرها به شش درصد و در روستاها به سه درصد کاهش یاقته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *