صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

جایگزینی كیسه پارچه ای به جای كیسه های نایلون در دانشگاه تربیت مدرس

۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۴۱۹۳۲
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
دانشكده منابع طبیعی و علوم دریایی نور در دانشگاه تربیت مدرس در راستای حفظ محیط زیست، کیسه های پارچه‌ای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی و نایلونی كرده است.
به گزارش گروه جامعه ،روزگاری است که با پیدایش پلاستیک و تبدیل آن به یک بلای مصنوعی، ضربان نبض زمین به شماره افتاده و قلب آن رو به ایستادن است. پلاستیک‌ها همچون آفات تمام زمین را فرا گرفته اند و از خفقان حضورشان طبیعت را رو به مرگ تدریجی برده اند. کیسه‌های نایلونی، بسته‌های مواد خوراکی، اسباب بازی‌، ظروف یک بار مصرف و هر چیزی که از جنس پلاستیک باشد به قاتلان زنجیره ای طبیعت و حیات‌وحش آن تبدیل شده اند.

در این روزهایی که زمین حال خوشی ندارد و مصرف نایلون‌ها بی‌نهایت بالاست، طی یک اقدام شایسته به همت مسئولان و دانشجویان دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی در جهت حفظ محیط زیست و یاری زمین، کیسه¬های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلاستیکی و نایلونی شده است.
 
فروغ گودرزی (دانشجوی ارشد رشته محیط زیست) و میلاد اسماعیل بیگی (دانشجوی رشته تکثیر پرورش آبزیان) از بدعت گزاران این حرکت و فکر زیبا بودند. مهدی یوسف هاشمی (دانشجوی ارشد رشته چوب و کاغذ) و صابر فقیری (دانشجوی ارشد رشته چندسازه) از روشن گزاران شمع این راه هستند و با هزینه و درآمد بوفه پاکت‌های کاغذی را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کرده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *