صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تمام حواشی جلسه رای اعتماد دانش آشتیانی/ از توزیع نامه میان نمایندگان تا اعتراض نماینده گچساران به نماینده ورامین

۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۶۸۳
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
جلسه رای اعتماد به فخرالدین دانش آشتیانی که از صبح امروز در بهارستان آغاز شد، با حواشی متعددی روبرو بود.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، جلسه بررسی صلاحیت فخرالدین دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش درحالی در مجلس برگزار شد که این جلسه با حواشی بسیاری رو به رو بود.

در ابتدای این جلسه ابوالفضل سروش به عنوان موافق دانش آشتیانی اظهاراتی پیرامون عملکرد وی درحوزه کاری اش بیان کرد و تاکید داشت که وی گزینه خوبی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به دلیل آشنایی با  محیط مدرسه می باشد.

در ادامه اسدالله عباسی و فلاحت پیشه به عنوان مخالفین دانش آشتیانی حضور وی در وزارت آموزش و پرورش را مورد تایید ندانستند.

در جریان بررسی صلاحیت دانش آشتیانی در مجلس مهرداد بائوج لاهوتی طی تذکری به رئیس مجلس نسبت به توزیع نامه در بین نمایندگان انتقاد کرد و این روند را باعث خراب شدن ذهن نمایندگان دانست.

نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس در ابتدای سخنان خود در مخالفت با دانش آشتیانی انتقاداتی را نسبت به اظهارات رئیس جمهور در مجلس وارد کرد و تاکید کرد که اظهارات رئیس جمهور پیرامون به کار بردن انقلابی های نفهم قابل قبول نیست و درخواست کرد که رئیس جمهور به نمایندگان  که منتخب مردم هستند و با رای آنها در مجلس حضور پیدا کرده اند احترام بگذارد.

نقوی حسینی ضمن انتقاد از رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اقدام رئیس جمهور پیرامون تغییر سه وزیر فرهنگ، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در جهت ترمیم کابینه و مطالبات مردم نیست.

پس از اظهارات نقوی حسینی که سر و صدای بسیاری را در جلسه علنی مجلس و در بین نمایندگان به پا کرد، تاجگردون نماینده گچساران به نشانه اعتراض به سمت صندلی نقوی حسینی رفت و مشاجره لفظی بین آنها صورت گرفت که با پادرمیانی نمایندگان ختم به خیر شد.

همچنین در ادامه پس از نطق جعفرزاده ایمن آبادی در موافقت با دانش آشتیانی جمعی از اعضای فراکسیون امید در حمایت از نطق وی نزد جایگاهش رفتند و از وی تشکر کردند.

دانش آشتیانی پس از اظهارات موافقین و مخالفین در جایگاه حضور پیدا کرد تا برنامه خود را ارائه دهد که پس از ارائه پاره ای از سخنان خود به دلیل تطابق زمانی با اذان ظهر و به دستور لاریجانی، ادامه دفاعیات وی به بعد از اذان ظهر و ساعت 1 موکول شد.

لازم به ذکر است که در جلسه بررسی صلاحیت آشتیانی برای حضور در وزارت آموزش و پرورش جمعی از وزرا از جمله ظریف، چیت چیان و آخوندی حضور داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *