صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کاهش 14/5درصدی آمار ورودی زندانیان تحت قرار به زندان

۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۳۹۳۲۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
خسروی وفا گفت: با اقداماتی از جمله تعیین شعب ویژه در محاکم و دادسراها جهت اجرای ماده 12 دستورالعمل ریاست قوه قضائیه در گام اولی توانسته ایم 14/5 درصد از ورودی زندانیان تحت قرار به زندان‌های این استان را کاهش دهیم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، شورای قضایی استان اصفهان  در محل اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان تشکیل جلسه داد.

در این جلسه احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های موجود با کمترین هزینه در مدیریت قضایی این استان تأکید کرد و گفت: در مدیریت قضایی استان اصفهان سعی و تلاش شده است با برنامه ریزی لازم با کمترین هزینه‌ها بیشترین بهره وری و فایده برای نظام و مردم رقم خورد.

وی در ادامه بررسی مشکلات زندان را در دستور کار این جلسه اعلام کرد و گفت: بهبود وضعیت زندانها و کاهش ورودی آن همواره از جمله برنامه‌ها و اهداف مهم بوده و با ابلاغ دستورالعمل ویژه ریاست قوه قضائیه این مهم بیش از پیش مورد عنایت قرار گرفته است.

رئیس شورای قضایی استان اصفهان با ابراز خرسندی از کاهش 14/5درصدی آمار ورودی زندانیان تحت قرار به زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: با اقداماتی از جمله تعیین شعب ویژه در محاکم و دادسراها جهت اجرای ماده 12 دستورالعمل ریاست قوه قضائیه و استقرار نماینده اداره ثبت در اوقات کشیک جهت ارزیابی اسناد و وثائق، کنترل بر ورودی زندانها در راستای جلوگیری از ورود زندانیان با قرار کمتر از 10 روز، رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های اعسار، نظارت و صدور قرارهای صادره از سوی شعب و همچنین نظارت بر شعب مسؤول بررسی آزادی‌های مشروط و توصیه به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، در گام اولی توانسته ایم 14/5 درصد از ورودی زندانیان تحت قرار به زندانهای این استان را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه درصدر بالایی از جرایم این استان جرایم سبک و غیرخشن و غیر امنیتی است یادآور شد: بی شک مجرمان جرایم خشن و خطرناک و مخل نظم و امنیت به هیچ وجه مشول دستورالعمل یاد شده نخواهند بود.

خسروی وفا در پایان یکی از قضات با تجربه را به عنوان نماینده ویژه خود جهت پیگیری مصوبات و اجرایی شدن سریع این دستور العمل و حل مسایل و مشکلات زندان معرفی کرد و ساماندهی و برنامه ریزی جهت کاهش آمار زندانیان زندان‌های استان اصفهان را در دستور کار قرارداد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *