صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

بانک جهانی "افغانستان" در پایین‌ترین سطح کشورهای جهانی برای تجارت قرار گرفت

۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۳۹۲۱۶
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
بانک جهانی که شرایط تجارت و سرمایه گذاری را در ۱۹۰ اقتصاد جهان مورد بررسی قرار داده، در گزارش سالانه خود گفته است که افغانستان در رده ۱۸۳ قرار داشته و بدترین کشور آسیایی برای تجارت و سرمایه‌گذاری است.
 به گزارش سرویس بین الملل  بانک جهانی که شرایط تجارت و سرمایه گذاری را در 190 اقتصاد جهان مورد بررسی قرار داده، در گزارش سالانه خود گفته است که افغانستان در رده 183 قرار داشته و بدترین کشور آسیایی برای تجارت و سرمایه گذاری است.
 
یافته‌های بانک جهانی نشان می‌دهد که افغانستان بدترین کشور آسیایی برای تجارت و سرمایه گذاری است.
 
صدای آمریکا نوشت: بانک جهانی که محیط تجارت و سرمایه گذاری را در 190 اقتصاد جهان مورد بررسی قرار داده است، در گزارش سالانه خود گفته است که افغانستان در رده 183 قرار داشته و بدترین کشور آسیایی برای تجارت و سرمایه گذاری است.
 
بر اساس این گزارش، زلاند نو بهترین کشور برای تجارت و سرمایه‌گذاری است و سنگاپور، دانمارک، هونگ کونگ، کره جنوبی، نروژ، انگلیس، آمریکا، سوئد و مقدونیه به ترتیب در رده‌های دوم تا دهم قرار گرفته دارند.
 
سومالیا، ایتریا، لیبی، ونزوئلا، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کانگو، افغانستان، آنگولا، هائتی و چاد به ترتیب کشورهای هستند که شرایط برای تجارت و سرمایه‌گذاری در بدترین وضیعت قرار دارد.
 
بانک جهانی در سال روان ده شاخص تجارتی و سرمایه‌گذاری را در 190 اقتصاد جهان ارزیابی کرده است.
 
این شاخص‌ها شامل آغاز فعالیت تجارت و سرمایه‌گذاری، اخذ جواز ساختمانی، دسترسی به برق و بدهی‌های بانکی، ثبت ملکیت، حراست از سرمایه گذاران کوچک، تجارت بیرون مرزی، اجرای قراردادها و حل و فصل ورشکستگی شرکت‌های خصوصی است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *