صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

نهاد داوری برخاسته از جامعه فرهیختگان و متخصصان است

۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۱۴
کد خبر: ۲۳۶۵۴۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
افتخاری ضمن بر شمردن مزایای فروان نهاد داوری گفت: نهاد داوری برخاسته از جامعه فرهیختگان و متخصصان است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی قوه قضائیه، علی افتخاری مدیرکل پیشگیری‌های حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در نشست مشترک هم اندیشی معاونان اجتماعی دادگستری کل استانها با رؤسای دفاتر مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران که در اتاق بازرگانی استان در تبریز برگزار شد، بر اعتماد به مردم در امر داوری تأکید کرد.

وی چاره اندیشی خود مردم در صورت بروز اختلاف میان خود را از شاخصه‌های یک جامعه مترقّی دانسته و گفت: باید جلوی سوء استفاده احتمالی موسسات داوری گرفته شود و نه فعالیت این‌گونه موسسات؛ نهاد داوری برخاسته از جامعه فرهیختگان و متخصصان است.

این مقام مسئول کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا، توسعه قضایی، قضازدایی، سرعت در رسیدگی، رسیدگی تخصصی به اختلافات، افزایش سطح رضایتمندی طرفین اختلاف، کاهش هزینه‌ها و خصوصی و محرمانه بودن داوری را از مزایای امر داوری عنوان کرد.

مدیرکل پیشگیری‌های حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی  قوه قضائیه همچنین پیگیری برگزاری کارگاه آموزشی ویژه موسسات داوری با محوریت مرکز داوری، آسیب شناسی رفتاری از موسسات داوری، ایجاد فرهنگ سازی به منظور تمایل اشخاص برای ارجاع امور به داوران، آگاه سازی فعالان اقتصادی نسبت به جایگاه داوری و ترویج به منظور اشتراط داوری در قراردادها را از مهمترین اقدامات اداره کل پیشگیری‌های قضایی برشمرد.

افتخاری اظهار کرد: با توجه به نقش آفرینی قوه قضائیه و اتاق بازرگانی در نهادینه کردن نهاد داوری در کشور انتظار می‌رود ضمن هماهنگی در عملکرد استانی روند اجرایی در عرصه ترویج، آموزش و توسعه از سرعت بیشتری برخوردار شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *